مقام پیشین مبارزه با تروریسم انگلیس: اروپا برای حملات جدید داعش آماده نیست

یک مقام پیشین اداره ملی مبارزه با تروریسم انگلیس اذعان کرد اروپا برای حملات احتمالی داعش آماده نیست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، "کریس فیلیپس،" رئیس پیشین اداره ملی مبارزه با تروریسم انگلیس اظهار داشت اروپا آمادگی لازم را برای مقابله با دورجدید حملات تروریستی قریب الوقوع داعش ندارد.

اظهارات وی در حالی مطرح شد که یوروپل اخیرا در خصوص حملات احتمالی داعش در سراسر اروپا "در آینده ای نزدیک" هشدار داده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آمادگی مقام‌های اروپا برای برخورد با تهدید فزاینده از سوی افراط گرایانی که از عراق و سوریه بازمی‌گردند، پاسخ منفی داد.

فیلیپس افزود: فرانسه و علی الخصوص بلژیک هیچ گونه آمادگی در این زمینه ندارند و باید اقدامات زیادی انجام دهند تا به سطوح اطلاعاتی که قبلا به آن دست یافته بودند، برسند.

رئیس پیشین اداره ملی مبارزه با تروریسم انگلیس در ادامه اظهارات خود تاکید کرد بهترین راه برای حفاظت از اقشار مردم در مقابل تروریسم این است که این افراد مایل باشند با پلیس و سرویس امنیتی در خصوص افراد مظنون به طراحی حملات یا ارتباط با شبکه‌های تروریستی گفتگو کنند.

وی تاکید کرد اگر ما بتوانیم به این اقشار مختلف دسترسی داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که آنها رفتارهای مشکوک را به پلیس گزارش می‌دهند، آنگاه شانس بالایی برای توقف این حملات وجود دارد.
 
دفتر پلیس اروپا موسوم به یوروپل اخیرا با انتشار گزارشی جدید هشدار داد که داعش در حال استفاده از تاکتیک‌های جدید برای حمله به اهداف مختلفی در سراسر اروپا است.





انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار