با موافقت نمایندگان؛

استفساریه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد

با موافقت نمایندگان استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به دلیل ایجاد قانونی جدید به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

استفساریه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (چهارشنبه 17 آذر ماه) بعد از بحث و بررسی، استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را استفساریه تشخیص نداده و از دستور کار خارج کردند لذا این تبصره به منظور اصلاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

در جریان بررسی این استفساریه، امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم طی تذکری با استناد به ماده 182 و همچنین اخطاری بر اساس اصل 73 قانون اساسی اظهار داشت: بر اساس این استفساریه قانون‌گذاری جدیدی انجام می‌شود زیرا در تبصره یک ماده واحده آن استثنائات قائل شده اند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون اجتماعی ابتدای قانون را رها کرده و به آخر آن یک قانون جدید اضافه کرده‌اند لذا این استفساریه قانون‌گذاری جدید است.

لاریجانی اخطار امیرآبادی را وارد دانست و گفت: این یک تفسیر نبوده و قانون‌گذاری جدید است لذا اخطار را وارد می‌دانم و آن را به رای می‌گذارم.

نمایندگان با 131 رای موافق، 58 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع آرای 224 نماینده حاضر در صحن به وارد بودن این اخطار رای مثبت دادند لذا لاریجانی این استفساریه را به منظور اصلاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع داد.

موضوع این استفساریه تصریح می‌کند: آیا در تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب 20 اردیبهشت سال 1395، منظور از مستثنی شدن مقامات مصرح در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، به کارگیری افرادی است که در زمان بازنشستگی به یکی از سمت‌های مذکور انتصاب یا انتخاب می‌شوند؟

پاسخ: بلی، بازنشستگانی به واسطه انتصاب یا انتخاب در یکی از سمت‌های مذکور در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری به کارگیری می‌شوند از شمول این قانون مستثنی هستند و هر سمتی در زمان بازنشستگی یا قبل از آن داشتند، ملاک نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: ماده ، تبصره ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار