گیلان؛

اخطاریه برای پیمانکار انتقال گاز در رودسر

پیمانکار منطقه 9 عملیات انتقال گاز استان مازندران در منطقه رودسر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رییس حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر با اعلام این خبر گفت: این پیمانکار به دلیل عدم توجه به قوانین و مقررات محیط زیستی در بخش احداث خطوط انتقال گاز در مسیر رودخانه های حوضه شهرستان رودسر اخطار محیط زیستی دریافت کرد.

علی درویشی افزود: متاسفانه سازه های بتونی نصب شده برای مهار لوله های انتقال گاز روی مسیر رودخانه های حوزه شهرستان باعث ایجاد اختلاف ارتفاع زیاد و در نتیجه به وجود آمدن آب بندهایی شده که در مسیر مهاجرت ماهیان به رودخانه ها اختلال ایجاد کرده است.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود 7 رودخانه اصلی همچون پلرود، خشکرود و آچی رود که از زیستگاه های مهم ماهیان خاویاری و استخوانی در فصل زادآوری محسوب می شوند به دلیل وجود این بندهای مرتفع عملا در سیر تکامل زیستی این گونه های با ارزش اخلال ایجاد می شود و باعث هجوم صیادان متخلف و صید غیرقانونی آنها می شود.

درویشی خاطرنشان کرد: پیشنهاد حفاظت محیط زیست برای بهسازی این سازه ها همچون افزایش شیب سازه در چندین مرحله به پیمانکار داده شده است که متاسفانه توجهی به آن نشده بنابراین  این اداره با صدور اخطار محیط زیستی پرونده قضایی آن را به جریان انداخته است تا بلکه منافع زیست مندان و منابع ملی و طبیعی تامین شود.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.