کرمانشاه؛

1770 دانش‌آموز زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 1770 دانش‌آموز استان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسین محمدی گفت: 1374 نفر از این دانش‌آموزان در مدارس با نیازهای ویژه وخاص مشغول تحصیل هستند و 396 نفر نیز با کمک معلمین رابط استثنایی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.


وی تعداد مراکز آموزش استثنایی در استان را 46 مرکز اعلام کرد و ادامه داد: در مجموع 548 نفر در آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه مشغول به خدمت هستند.

 وی در ادامه با اشاره به کمبود نیروهای خاص در آموزش و پرورش استثنایی گفت: با توجه به بازنشستگی تعداد زیادی از نیروهای توانمند و متخصص، از نظر تامین نیروی انسانی مشکل داریم.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه از نظر فضای آموزشی نیز در مدارس استثنایی با کمبود فضا مواجه هستیم، ادامه داد: به عنوان مثال تاکنون 53 دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم در استان شناسایی شده‌اند که به دلیل محدودیت فضا و معلم تنها موفق به تحت پوشش قرار دادن 42 نفر از این افراد در مراکز آموزش و پرورش استثنایی شده‌ایم.

 محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر خیلی از مدارس ابتدایی دو شیفته هستند، افزود: تعداد دانش‌آموزان در برخی از مدارس بالا است که همین مسئله می تواند کیفیت آموزشی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت: در هر جایی که دانش‌آموز وجود داشته باشد، در صورت رسیدن به حد نصاب نسبت  به ایجاد مرکز اقدام می‌شود و در صورتی هم که تعداد دانش‌آموزان به حدنصاب نرسد با مراجعه هر دانش‌آموزی برنامه‌ریزی برای تحت پوشش قرار گرفتن ویژه انجام خواهد شد و لذا پوشش 100 درصدی دانش‌آموزان را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.