استاد حقوق هاروارد: کلینتون قانوناً می‌تواند به نتیجه انتخابات اعتراض کند

یک استاد حقوق دانشگاه هاروارد از حق قانونی کلینتون برای اعتراض به نتیجه انتخابات و احتمال رئیس جمهور شدن وی گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، یک استاد حقوق دانشگاه هاروارد اظهار کرد هیلاری کلینتون می تواند نتایج انتخابات آمریکا را در دادگاه عالی به چالش بکشد و رئیس جمهور بعدی آمریکا شود.

در حال حاضر، کلینتون در آرای مردمی 2.7 میلیون رای بیشتر از ترامپ به دست آورده است؛ اما به دلیل حاکم بودن نظام الکترال در انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) پیروز نشد.

فرایند انتخابات در آمریکا، فرایندی بسیار پیچیده است. با وجود اینکه شهروندان آمریکا به طور مستقیم برای انتخاب رئیس جمهور رأی می دهند، این اعضای کالج انتخاباتی هستند که در نهایت پیروز اصلی انتخابات را مشخص می کنند. 

به همین دلیل، برخی منتقدان معتقدند نظام انتخاباتی آمریکا آرای مردمی را نادیده می گیرد. علاوه بر این، به عنوان مثال اگر در ایالتی کلینتون 44 درصد و ترامپ 56 درصد آرا را از آن خود کند، به این دلیل که نامزد جمهوری خواهان درصد بیشتری را کسب کرده است، تمامی آرای الکترال آن ایالت به نفع ترامپ ثبت می شود.

«لارنس لسیگ»، استاد حقوق دانشگاه هاروارد، اظهار کرد او و بسیاری از کارشناسان حقوقی دیگر معتقدند چنین نظامی غیرقانونی است؛ زیرا خلاف یکی از بندهای قانون اساسی آمریکا درخصوص "هر نفر، یک رأی" است. با این حال، دموکرات ها برای مطرح کردن چنین مساله ای در دادگاه عالی جسارت کافی را ندارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار