مسابقات گرند پری باکو 2016؛

گرند پری باکو، سکوی پرتاب تکواندو ایران به المپیک توکیو

سرمربی تیم ملی تکواندو معتقد است گرند پری باکو فصل تازه ای برای رسیدن به المپیک توکیو است و می تواند تکواندو را به روز های اوج خود برگرداند.

بیژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: ما در مسابقات گرند پری سال 2015 توانستیم سه نشان شامل یک طلا، یک نقره و یک برنز کسب کنیم و اکنون تیم کشورمان با 5 ملی پوش به دنبال تکرار این موفقیت به رقابت های گرند پری 2016 باکو اعزام شد.امیدوارم که بتوانیم از جایگاه مان در این مسابقات دفاع کنیم.

وی افزود: برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو رنکینگ و مدال این رقابت ها مهم است و سعی می کنیم نخستین قدم را در این زمینه محکم برداریم.

مقانلو در ادامه عنوان کرد: بعد از المپیک تیم ملی تکواندو شرایط خوبی نداشت اما با حمایت‌های رئیس فدراسیون تیم را دوباره تقویت کردیم. به هر حال امیدوارم که تیم ملی تکواندو از این رقابت های  مهم سربلند بیرون بیاید. در این دو سال که هدایت تیم ملی را برعهده گرفته‌ام در همه مسابقات جهانی و گرندپری با دست پر به ایران برگشتیم امیدوارم که این بار هم موفقیت نصیب تیم ما شود تا بخشی از ناکامی های المپیک ریو را جبران کنیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص فرزان عاشورزاده در پایان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های ما این بود که مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده ارتقای وزن داشته باشند البته خدابخشی با اینکه با اوتماس گرفتیم اما در اردوها حاضر نشد. فرزان عاشورزاده هم با توجه به ارتقای وزن اجازه حضور در گرندپری را نداشت و تنها در جام‌جهانی به تیم ملی اضافه می‌شود. قانون رقابت‌های گرندپری به این گونه‌است که هر تکواندوکار بر اساس رنکینگی که دارد در این مسابقات شرکت کند و به دلیل اینکه فرزان وزنش را بالا برد رنکینگ جهانی‌اش صفر شد و مجوز حضور در رقابت‌های گرندپری را ندارد بنابراین در مسابقات جهانی به میدان می‌رود. 

لازم به ذکر است: در این دوره از رقابت ها در هر وزن 16 تکواندوکار (هر وزن دو نماینده) براساس آخرین رنکینگ اعلام شده درماه اکتبر از جمعه (19 آذرماه) در این رقابت ها حاضر می شوند تا در نهایت مدال آوران 4 وزن 58-، 68-، 80- و 80+ کیلوگرم در گروه مردان و 4 وزن 49-، 57-، 67- و 67+ گیلوگرم زنان در مسابقات فینال گرندپری 2016 معرفی شوند.

آغاز این رقابت‌ها از صبح جمعه (19 آذرماه) ساعت 9:30 به وقت ایران است و هوگوپوشان اوزان 58- و 80- کیلوگرم مردان و 49- و 67- کیلوگرم زنان برروی شیاپ چانگ می‌روند که نمایندگان ایران در روز نخست، آرمین هادی‌پور و مسعود حجی زواره می‌باشند.

در این رقابت‌ها در گروه مردان 64 تکواندوکار از 32 کشور حضور دارند که تیم‌ملی تکواندوی کشورمان با ترکیب آرمین هادی‌پوردر وزن 58- کیلوگرم، بهنام اسبقی و ابوالفضل یعقوبی در وزن 68- کیلوگرم، مسعود حجی زواره در وزن 80- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم و با هدایت بیژن مقانلو (سرمربی)، علیرضا نصرآزادانی (مربی) و هادی افشار (مربی بدنساز) به مصاف رقبایش خواهد رفت.

در دومین روز این مسابقات، روز شنبه (20 آذرماه)، تکواندوکاران 4 وزن 68- و 80+ کیلوگرم مردان و 57- و 67+ کیلوگرم زنان به مبارزه می‌پردازند که بهنام اسبقی، ابوالفضل یعقوبی و سجاد مردانی بعنوان نمایندگان ایران هستند.

مسابقات فینال گرندپری G8 است و به نفر اول هر وزن 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز و نفر سوم 28.8 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ تعلق می‌گیرد.

گفتنی است تکواندوکاران تیم ملی حاضر در مسابقات باکو  پیش از این افتخاراتی را برای کشورمان کسب کردند،که مروری بر آن داریم:

آرمین هادی پور 

مدال طلا مسابقات قهرمان آسیا 2016
مدال نقره جام جهانی 2015
مدال طلا قهرمانی دانشجویان جهان 2015

بهنام اسبقی

مدال طلا قهرمانی باشگاه های آسیا 2016
مدال طلا قهرمانی باشگاه های آسیا 2015
مدال طلا تورنمنت بین المللی 2015

ابوالفضل یعقوبی

مدال طلا قهرمانی باشگاه های آسیا 2016
مدال نقره مسابقات قهرمان آسیا 2016
مدال نقره تورنمنت بین المللی 2015

مسعود حجی زواره

مدال برنز گرند پری 2015
مدال طلا قهرمانی جهان 2015
مدال برنز گرند پری 2015

سجاد مردانی

مدال طلا تورنمنت بین المللی 2015
مدال طلا تورنمنت بین المللی 2015
مدال طلا گرند پری 2015



اکنون باید دید تیم ملی تکواندو مردان ایران پس از ناکامی در المپیک ریو 2016 در نخستین گام برای کسب المپیک 2020 توکیو  چه نتیجه ای رقم خواهد زد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار