ارومیه؛

بررسی مشکلات معدنکاران استان آذربایجان غربی

با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت،مشکلات معدن کاران در ارتباط با محدوده های معدنی استان آذربایجان غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جعفرصادق اسکندری در جلسه ای که با حضور معاون سازمان جنگلهاومنابع طبیعی کشور،مدیر کل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت ونیز مدیرکل امور بهره بردار معادن کشور برگزار شد اظهار داشت: براساس قانون حفاظت محیط زیست، امکان فعالیت در مکان هایی که دارای پوشش گیاهی درجه یک همانند" گون" هستند وجود نداشته و این خود مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

اسکندری بیان کرد: علاوه بر آن، از سایر مشکلات موجود، جاده های دسترسی به ویژه پلی متال ها هستند که در محدوده های بزرگ قرار دارند.

وی تصریح کرد: قانون اکتشاف بدون تخریب چه در پلی متال و چه در سنگ های تزئینی که هم اکنون وجود دارد نیز مشکلاتی ایجاد کرده و باید این قانون تصحیح شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی بیان کرد: باید تهیه نقشه های هوایی و به روز محدوده های معدنی در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه نیز جلسه بررسی مسائل و مشکلات مختلف فعالان بخش معدن استان آذربایجان غربی برگزار و "اسدالله کشاورز" مدیر کل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت بر حل مشکلات و موانع موجود تاکید کرد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ارومیه ، بررسی ، مشکلات ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.