گیلان؛

جمع آوری پرندگان شکار شده از بازار محلی آستانه اشرفیه

مامورین یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه طی گشت و پایش مستمر خود ، اقدام به جمع آوری پرندگان شکار شده از بازار این شهر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ غلامی رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت : با توجه به خطر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان و اعلام ممنوعیت شکار پرندگان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ، نیروهای یگان حفاظت این اداره با حضور مستمر و شبانه روزی ، تمام عرصه های طبیعی شهرستان را تحت پوشش ، کنترل و پایش خود قرار می دهند . همچنین جهت جلوگیری از عرضه و خرید و فروش پرندگان وحشی ضمن حضور دربازار های محلی شهرهای آستانه و بندر کیاشهر اقدام به جمع آوری تعدادی پرنده شکار شده در حال فروش ، کردند.
غلامی گفت : نیروهای یگان حفاظت در همین راستا با کسبه بازار صحبت کرده و بخشنامه ممنوعیت شکار پرندگان که به تازگی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شده است را به آنها یاد آور شدند و آنها را از خطرات احتمالی شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان که بیماری مشترک میان پرندگان و انسان است ، آگاه کردند.
وی افزود : فصل شکارپرندگان از مهر ماه آغاز و تا پایان بهمن ماه سالجاری ادامه داشت که به دلیل احتمال شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان ، شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.
بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، یکی از بیماریهای خطرناک مشترک میان انسان و پرندگان شناخته شده است. به دلیل اینکه عامل این بیماری ویروس است ، به سرعت منتشرمیشود . ویروس آنفلوانزا انواع مختلفی دارد که بعضی از آنها فقط پرندگان را مبتلا می کنند و بعضی دیگر علاوه بر پرندگان ، سبب بیماری و گاهی مرگ انسان هم میشوند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.