اردبیل؛

استانداردسازی مهارت و آموزش صنایع دستی در اردبیل

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مهارت و آموزش صنایع دستی در استان اردبیل استانداردسازی می‌شود تا بتوانیم صنایع دستی این استان را مجددا احیا کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علیرضا دباغ عبداللهی در نخستین جلسه کمیسیون تخصصی تهیه و تدوین استاندارد مهارت و آموزش صنایع دستی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اهمیت بالای صنایع دستی در سطح استان اردبیل نیاز است که استاندارد مهارت و آموزش ورنی و جاجیم بافی در این استان تدوین و اجرا شود تا بتوانیم صنایع دستی این استان را دوباره احیا کرده و در سطح استان اردبیل ترویج دهیم.

وی تدوین استاندارد مهارت و آموزش در دو رشته صنایع دستی ورنی‌بافی و جاجیم‌بافی را جزو تکالیف اصلی این اداره دانست و افزود: امیدواریم با برگزاری دوره‌های آموزشی و استانداردسازی دو رشته صنایع دستی ورنی‌بافی و جاجیم‌بافی در سطح استان گام بزرگی در تحول صنایع دستی استان برداریم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استاندارد مهارت و آموزش دو رشته ورنی‌بافی و جاجیم‌بافی به منظور استفاده در رشته‌های مهارت‌محور و کار و دانش توسط کارشناسان متخصص معاونت صنایع دستی، اساتید، مربیان و کارشناسان آموزش و پرورش تهیه می‌شوند.

دباغ عبداللهی با اشاره به اینکه استاندارد مهارت و آموزش دو رشته ورنی‌بافی و جاجیم‌بافی پس از تائید اداره کل توسعه و ترویج سازمان مرکزی و وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور به عنوان ملاک عمل پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: به طور حتم این کار سبب ایجاد اشتغال پایدار برای مردم این استان و به ویژه برای بانوان در سطح این استان خواهد بود.

وی بیان کرد: آموزش صنایع دستی به صورت علمی و کار و دانش علاوه بر تقویت هویت ملی جوانان سبب رفع بیکاری و کمک به اقتصاد خانواده نیز می‌شود که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد که در این راستا آموزش علمی مهارت در رشته ورنی‌بافی در قالب 948 ساعت برنامه آموزشی و در 11 عنوان درسی تهیه و تدوین شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار