ساری،

سرازیری مرکبات مازندران به مراکز خرید

با گذشت چهار روز از خرید تضمینی پرتقال تامسون یخ زده درجه سه کشاورزان مازندرانی، صف های طولانی در مراکز خرید به ویژه در شهرهای ساری، رامسر، تنکابن، بابل ، میاندورود و نکا تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مهدی عبدالله زاده سرپرست اداره تعاون روستایی رامسر با بیان اینکه با توجه به حضور زیاد کشاورزان از سراسر استان جهت تحویل مرکبات از شب گذشته یک شرکت کنسانتره دیگر نیز به این مرکز اضافه شد، گفت: در این چهار روز، روزانه حدود ۴۰۰ تن مرکبات از باغداران به قرارهر کیلو۵۵۰ تومان خریداری شد

معاون مدیرکل امورمیوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی پس از بازدید از نحوه خرید در رامسر گفت: سرمای ششم آذر در۵۰سال گذشته کم سابقه بوده و اقدام دولت درخریدتضمینی برای حمایت از کشاورزان آسیب دیده است.

محمد سلیمانی افزود: دستگاههای متولی استان با برنامه ریزی دقیق در جهت اجرای دقیق این طرح دولت اقدام کنند.

محمودحلاجیان مدیرعامل شرکت تعاونی باغداران و مرکبات کوثر رامسر نیز گفت: ظرفیت این شرکت روزانه حدود۴۰۰تن هست واین تجمع زیاد ناشی از آن است که مراجعات بالاتر از میزان ظرفیت ما می باشد اما همه تلاش ما این است که این مشکل برطرف شود.

از ابتدای این هفته مقرر شد اتحادیه تعاون روستایی شهرهای استان، مرکبات درجه سه را کیلویی 550 تومان از کشاورزان خریداری کنند و این مرکبات تحویل دو کارخانه کنستانتره در شهرهای رامسر و تنکابن شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار