اصفهان؛

برافراشته شدن پرچم سبز امامت امام زمان(عج)

با حضور مسئولین شهرستان آران و بیدگل، پرچم گنبد هلال بن علی (ع) تعویض و پرچم سبز به نشانه آغاز امامت حضرت مهدی (عج) بر فراز این گنبد برافراشته و آئین نقاره زنی نیز در حرم مطهر انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانمدیر اجرایی حرم مطهرحضرت محمد هلال بن علی (ع) اظهار کرد: همزمان با نوای نقاره خانه آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، مقارن با آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، پرچم سیاه رنگ گنبد حرم مطهر که به نشانه عزای حسینی برافراشته بود جای خود را به پرچم سبز رنگ داد.

تکیه تصریح کرد: این پرچم سبز رنگ که مزین به نام حضرت محمد هلال (ع) است، توسط تعدادی خدام حرم مطهر، طی تشریفات و آیینی خاص همراه با ذکر و مدح ائمه معصومین(ع) و قرائت صلوات به بالای گنبد آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) منتقل و بر فراز آن به اهتزاز در آمد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین همزمان با تعویض پرچم گنبد، پرده سبز دور تا دور ضریح مطهر و نورانی حضرت محمد هلال بن علی(ع) تعویض و پرده سیاه رنگ منقش به جمله «اَلسَّلامُ عَلَیکَ أَیُّهَا الهِلالُ المُنیرِ» جایگزین آن شد.

گفتنی است  پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی حضرت محمد هلال بن علی (ع) در اعیاد و وفیات تعویض می‌شود؛ رنگ پرچم‌ها به مناسبت عزا و شهادت مشکی و در اعیاد و میلاد سبز رنگ است.آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران‌ و بیدگل، شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.