آمار هشداردهنده سازمان ملل درباره گسترش سریع ایدز در فیلیپین

دیده‌بان حقوق‌بشر سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی، درخصوص شیوع سریع اپیدمی ایدز در فیلیپین هشدار داد.

آمار هشداردهنده درباره گسترش اپیدمی ایدز در فیلیپینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتدپرس،  فیلیپین با یکی از سریع‌ترین اپیدمی‌های رو به گسترش ایدز در منطقه آسیا و اقیانوس آرام روبرو است که سیاست‌های دولت در زمینه عدم مداخله در موضوع به تشدید آن دامن می زند. 

 دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی که روز پنج‌شنبه منتشر شد اعلام کرد میزان ابتلا به ایدز در میان مردان در پنج سال گذشته در فیلیپین به شدت افزایش یافته است ولی دولت اقدامات کافی برای مقابله با این شرایط انجام نمی دهد.  در این گزارش آمده است آموزش جلوگیری از ابتلا به این بیماری در سطح مدارس فیلیپین بسیار ناکافی است و تبلیغات کافی  و نیز آزمایش های اچ آی وی صورت نمی گیرد. 

این گزارش می افزاید: مقاومتی که در میان مسیحیان کاتولیک در برابر استفاده از ابزارهای جلوگیری از بارداری وجود دارد باعث پیچیده تر شدن مشکلات موجود در سطح سیاست‌های ملی و محلی دولت‌ها در فیلیپین می‌شود. بیش از هشتاد درصد جمعیت فیلیپین را کاتولیک‌ها تشکیل می‌دهند. 

پیتر موسنده از اعضای برنامه سازمان ملل در مبارزه با ایدز، می‌گوید فیلیپین بالاترین نرخ ابتلاهای جدید را به ایدز در منطقه آسیا و اقیانوس آرام دارد؛ به گونه ای که در بین سال های 2001 تا 2015 تعداد موارد جدید بیش از یکصد درصد افزایش یافته است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار