انتقاد مقام ارشد اروپایی از چرخش مواضع ترامپ پس از پیروزی در انتخابات آمریکا

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا از رویگردانی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از شعارهای انتخاباتی‌اش پس از پیروزی، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، "امیلی اوریلی،" بازرس اتحادیه‌اروپا، اظهار داشت این مسئله که اطرافیان "دونالد ترامپ،" رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، میلیاردرها و بانکدارها هستند منجر به سقوط سریع‌تر اعتماد عمومی به دولت وی خواهد شد. 

وی اذعان داشت نتایج همه‌پرسی انگلیس در خصوص برکسیت و پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا "پاسخ خشمگین و مایوسانه افرادی است که در مزایای لیبرال دموکراسی و جهانی شدن سهیم نشده‌اند." 

این مقام اتحادیه‌اروپا افزود: افزایش بی‌اعتمادی در اتحادیه اروپا منجربه افزایش خشم علیه موسسات و گسترش ملی گرایی در این نهاد شده است و رای انگلیسی‌ها برای خروج از اتحادیه اروپا و محبوبیت احزاب سیاسی شاخه راست در اروپا گواه این مسئله است. 

اوریلی ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: ریاضت، بحران مهاجرت و هم اکنون برکسیت همچنان مشروعیت نهادهای اتحادیه اروپا را تهدید می‌کنند.

این مقام اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: مسیر برکسیت هم‌چنان نامشخص است و سردرگمی عمومی فزاینده نسبت به نتایج این همه‌پرسی وجود دارد.

اوریلی افزود: همچنین شمار میلیاردرها و بانکدارانی که در اطراف ترامپ در نیویورک و واشینگتن جضور دارند حاکی از یک چرخش از سوی ترامپ از وعده‌های کمپین انتخاباتی خود برای پایان دادن به نفوذ نامناسب منافع خصوصی است.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار