اصفهان؛

افتتاح گنجینه آستان هلال بن علی (ع) در آران و بیدگل

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) از افتتاح گنجینه اشیای قدیمی این آستان به زودی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید جواد تکیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: اسناد، سکه، تمبر، اسکناس و اشیای قدیمی آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی(ع)در این گنجینه به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی افزود: این گنجینه به وسعت 50 متر مربع در چند بخش مختلف تاریخی و فرهنگی به زودی در ضلع شرقی حرم مطهر افتتاح می شود.
به گفته وی، در حال حاضر آستان مقدس به دنبال تجهیز فیزیکی گنجینه است.
مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) با تاکید بر ضرورت افتتاح این نهاد فرهنگی تاریخی در حرم مطهر گفت: آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) از هدایا و وقف اشیاء قدیمی و تاریخی زائران و مجاوران استقبال می کند و با نام واقفین در این موزه ثبت و به نمایش می گذارد.
تکیه، گنجینه آثار قدیمی را به عنوان یک نهاد فرهنگی دانست وگفت: فرهنگ، میراث هر قومی است که از پیشینیان بر گرفته شده و در آن تغییراتی داده شده و به نسل‌های بعد انتقال یافته است.
مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) وجود گنجینه شهدای دفاع مقدس در این آستان را یادآورشد و گفت:این گنجینه با وسعت بیش از 200 مترمربع با هدف معرفی شهدای شهرستان، نمایش آثار و اسناد باقی مانده از شهدا، وصیت نامه شهدا، تصاویر شهدای شهرستان در سال 1383در آستان راه‌اندازی شد.
تکیه، با توجه به ظرفیت های و پتانسیل های موجود در بخش نسخ خطی و اسناد چاپ سنگی کتابخانه آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، خاطر نشان کرد: این آستان مقدس با وجود گنجینه غنی نسخ خطی و چاپ سنگی آمادگی ایجاد و افتتاح موزه نسخ خطی وچاپ سنگی را نیز دارد.
وی در پایان با تاکید بر ضرورت ایجاد مرکز نسخ خطی در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، تصریح کرد: تحقق این امر مهم پی گیری جدی مسئولین استانی و شهرستانی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را می طلبد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.