زنجان؛

برخورداری 75 درصد از محصولات مواد غذایی کشور از نشان سلامت

معاون غذا و داروی استان گفت:تاکنون بیش از 75 درصد از محصولات مواد غذایی در کشور صاحب برچسب تغذیه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ نشانگرهای رنگی به ما کمک می کند زمانی که تصمیم به خرید یک محصول غذایی داریم، در یک نگاه ارزیابی و انتخاب مناسب داشته باشیم.
 با استفاده از نشانگرهای رنگی تغذیه ای می توان محصولات غذایی را با توجه به مقدار انرژی، قند، چربی، نمک و میزان اسید چرب ترانس موجود در آن انتخاب کرد.
تاجکی معاون غذا و داروی استان  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان در توضیح این نشانگرهای رنگی گفت: اگر روی محصولات غذایی در قسمت قند ان رنگ سبز را مشاهده کردید نشان دهنده کم بودن قند این محصول است ودر صورت مشاهده رنگ قرمز در قسمت چربی به معنای بالا بودن ان در محصول می باشد.
وی افزود:نصب برچسب های رنگی برروی فرآورده های غذایی به منظور افزایش آگاهی مصرف کنندگان واصلاح الگوی مصرف برای ارتقای سلامت جامعه انجام می گیرد که تاکنون بیش از 75 درصد مواد غذایی در کشور صاحب این برچسب تغذیه شدند.
تاجکی خاطر نشان کرد: نشانگر تغذیه ای به معنای ایجاد ممنوعیت مصرفی یا توصیه به مصرف زیاد محصول نیست بلکه راهنمایی است که به مصرف کننده کمک کند تا بتواند آگاهانه انتخاب نماید و منجر به ارتقای سلامت غذایی شود.
وی همچنین تصریح کرد: حدود 70درصد محصولات غذایی در کشور دارای راهنمای تغذیه می باشند.
لازم به ذکر است که با توجه به تنوع محصولات غذایی و آشامیدنی، برچسب های رنگی این امکان را به مصرف کنندگان میدهد که بتوانند محصولات مناسب و کم خطری را انتخاب نمایند.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.