شاهرود؛

گشایش نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در شاهرود

سی و ششمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور معاون سازمان انرژی اتمی گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛ معاون سازمان انرژی اتمی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیشرفت ایران اسلامی در انرژی هسته ای گفت: پویایی ایجاد شده در فعالیت های صلح آمیز هسته ای و دیگر بخش های علمی کشور با همکاری صنعت و دانشگاه تا رسیدن به قله های دانش ادامه خواهد داشت.

علی اصغر زارعان در آیین گشایش سی و ششمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان این که باید باور کنیم که امریکا دیگر ابرقدرت نیست، افزود: نظام اسلامی با بصیرت و دشمن شناسی توانسته است راه پیشرفت را در بخش های علمی بپیماید و امروز سازمان انرژی اتمی نماد اقتدار کشور و نظام اسلامی است.

وی با اشاره به بدعهدی برخی طرف های مذاکره برجام خاطرنشان کرد: از آغاز اجرای برجام با پیش بینی ها احتمالی در مورد بدعهدی طرف های مذاکره، مقرر شد برای پاسخ دادن به آنها بسته های فنی به عنوان نقشه راه طراحی شود.

زارعان تصریح کرد: این موضوع از روز اول در دستور کار قرار گرفت تا در زمانی که نظام تصمیم به بازگشت به شرایط قبل را داشت در زمان کوتاه انجام شود.

وی یادآور شد: سازمان انرژی اتمی فارغ از این که چه دولتی روی کار باشد مجری تصمیم های نظام است و نگرانی خاصی در عرصه فنی برای پاسخ دادن به بدعهدی طرف های مذاکره وجود ندارد.

دبیر کمیته امنیت فناوری هسته ای به تولید آب سنگین در کشور اشاره و اضافه کرد: ایران با کیفیت ترین آب سنگین دنیا را با خلوص بسیار بالا تولید می کند و به کشورهایی که این توان دانشمندان ایران را باور نداشتند، صادر می کند.

وی صادرات این محصول را در راستای تجاری سازی و انحصار شکنی آن دانست و گفت: اولین محموله آب سنگین به وزن 28 تن به آمریکا و دومین محموله آب سنگین به وزن 32 تن به روسیه صادر شد.

وی یادآور شد: برخی از کشورهای اروپایی هم در خواست خرید این محصول را داده اند.

زارعان شناسایی توانمندی های علمی کشور را از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه ها برشمرد و افزود: مذاکره ای با مسئولان دانشگاه صنعتی شاهرود برای انجام چند طرح علمی انجام شده است.

وی با تاکید بر دستیابی ایران اسلامی به قله های علمی گفت: تا زمانی که در تولید دانش و بهره برداری از آن رشد نکنیم ، دشمنی ها ادامه خواهد داشت.

زارعان کارهای انجام شده را بسیار خوب و مطلوب خواند و گفت: هنوز ابتدای کار هستیم باید با تلاش بیشتر نام ایران و نظام جمهوری اسلامی را در جهان طنین انداز کرده و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزار درآوریم.

وی ساخت سانتریفیوژ برای تولید واکسن های دامی یکی از این دستاوردهای این بخش برشمرد و گفت: تحقیق و توسعه پس از برجام با شدت بیشتری در حال انجام است که دستاورهای بسیار خوبی در پی داشته است.

وی تاکید کرد: با اجرای برجام هیچ چیزی را در بعد فنی از دست نداده ایم.

زارعان یکی از دستاورهای دیگر برجام را واردات 230 تن کیک زرد در مقابل صادرات 8.5تن اورانیم غنی شده اعلام کرد و گفت: این درحالی است که برای تولید8.5تن اورانیم 63 تن کیک زرد مورد نیاز بود.

دستیار و مشاور رییس سازمان انرژی اتمی توکل ، تلاش و هدایت رهبری نظام اسلامی را همراه با اقدام و عمل محور فعالیت های این سازمان ذکر کرد.

نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور به مدت چهار روز در دانشگاه صنعتی شاهرود دایر است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار