کشف فسیل یک دایناسور 99 میلیون ساله در میانمار+ عکس

محققان دانشکده زمین‌شناسی دانشگاه چین موفق به کشف فسیل یک دایناسور 99 میلیون ساله در یکی از بازارهای کشور میانمار شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی؛ محققان دانشکده زمین‌شناسی دانشگاه چین موفق به کشف فسیل یک دایناسور 99 میلیون ساله در یکی از بازارهای کشور میانمار شده‌اند.

فسیل کشف‌شده بخشی از دُم گونه‌ای از دایناسورهای پردار به همراه بافت نرم و استخوان دُم است که داخل سنگ کهربا محفوظ شده است.

لیدا زینگ، استاد دانشگاه چین در سال 2015 و حین گردش در بازار کهربای میانمار متوجه فروش کالای عجیبی شد. فروشنده معتقد بود کالا نوعی گیاه کمیاب است. با این حال، استاد دانشگاه پس از خرید و بررسی آن متوجه شد گیاه کمیاب در اصل فسیل دُم یک دایناسور پردار است که داخل یک تکه سنگ کهربا قرار دارد.

کشف فسیل یک دایناسور 99 میلیون ساله در میانمار

زینگ و همکارانش پس از بررسی این فسیل اعلام کردند دُم کشف‌شده متعلق به‌گونه‌ای از "کوئلوروسار" ها است که 99 میلیون سال قبل می‌زیسته‌اند. فسیل کشف‌شده بخشی از دم یک کوئلوروسار جوان است که دم آن کنده شده بوده است.

"کوئلوروسار" ها گونه‌ای دایناسورهای مشابه تیرانوساروس رکس و ولوسیراپتورها هستند که در جوانی به اندازه یک گنجشک بوده و جثه نمونه بالغ آن از شترمرغ کوچک‌تر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار