اردبیل؛

فعالیت 8 مزرعه پرورش ماهی در شهرستان نیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر از فعالیت 8 مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رضا ناصری افزود: هشت مزرعه پرورش ماهی با تولید سالانه ۲۴۰ تن در شهرستان نیر فعال است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی در منطقه دارند و به منظور حمایت از این حرفه بیش از ۲۴۰ هزار قطعه ماهی نیز در سدهای معیشتی شهرستان در سال جاری رها شده است .

وی افزود: شهرستان نیر دارای 4 مزرعه ذخیره پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت 5 تن، 2 مزرعه پرورش ماهیان سردابی تیپ به ظرفیت 4 و نیم تن و 3 مزرعه پرورش ماهیان سردابی به ظرفیت 240 تن می باشد که 50 نفر بطور مستقیم و 100 نفر بطور غیر مستقیم در این بخش مشغول فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر افزود: این شهرستان دارای 7 منبع آبی از جمله سدهای خاکی، سد های بتنی است که سالیانه بطورمتوسط 250 تن ماهی در آنها پرورش داده می شود.

ناصری گفت: در سال گذشته در این شهرستان 263 تن انواع ماهیان گرم آبی و 253 تن ماهیان سردآبی از نوع قزل آلای زنگین کمان تولید و روانه بازار مصرف شد که این شهرستان به دلیل کیفیت آب بالایی که دارد خوش خوراکی ماهیان تولیدی در این شهرستان نیز از شهرت بالایی در نزد مصرف کنندگان برخورداراست.

وی استعداد بالای این منطقه را در صنعت آبزی پروری در کنار زراعت تاثیر گذار خواند و افزود: در راستای تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی؛ اقدام و عمل امیدواریم در سال جاری با دراختیار گذاشتن تسهیلات لازم و حمایت از پرورش دهندگان ماهی میزان تولید خود را به 600 تن در سالافزایش دهیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، فعالیت ، مزرعه ، پرورش ، ماهی ، نیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.