همدان؛

جشنواره متعلق به شهر همدان است

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: جشنواره متعلق به شهر همدان است.

جشنواره متعلق به شهر همدان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهرام کرمی با بیان اینکه پس از برگزاری ٢٣ دوره جشنواره تئاتر کوک و نوجوان، همدان عملکرد موفقی داشته است، اظهار کرد: جشنواره تئاتر کودک جزو مطالبات مردمی و هنرمندان بوده است.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه برگزاری جشنواره به مدت ٥ سال دیگر در همدان تصریح کرد: جشنواره امسال نسبت به سال گذشته باید به لحاظ کیفیت آثار و رضایت مخاطبان ارتقاء داشته باشد.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه پس از تهران گروه‌های فعال مربوط به شهر همدان است، افزود: شهر همدان در برگزاری جشنواره تئاتر، بسیار مفید و موثر عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه دو نمایش ایران - فرانسه و آلمان -ایران از تولیدات مشترک بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: ٦ عنوان کتاب نیز همزمان با جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رونمایی خواهد شد.

کرمی در ادامه ضمن شنیدن انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران حاضر در نشست خبری یادآور شد: با کمال میل پذیرای همه خبرنگاران هستم و اعتقاد من این است همواره اصحاب رسانه به جشنواره کمک کرده و هر نکته‌ای داشتند، شنوا بودیم.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در ادامه با بیان اینکه لوگوی جشنواره تئاتر کودک لوگوی خوب و بین‌المللی نیست، بیان کرد: با توجه به اینکه لوگوی تخم‌مرغی شکل جشنواره تثبیت شده، تغییر آن سخت است.

کرمی اضافه کرد: حضور کشورهای مختلف در جشنواره به عنوان سفیران فرهنگی بسیار با اهمیت است و اینکه برخی کشورها حضور چند باره در جشنواره دارند، ناشی از تعاملات صورت گرفته با دبیرخانه جشنواره است.

وی با تأکید بر اینکه برخی هنوز به ضرورت برگزاری جشنواره در همدان پی نبرده‌اند، اضافه کرد: توافق‌نامه و اعتبار جشنواره بخشی از جشنواره است که از وزارتخانه تأمین می شود اما باید کم‌کم همه اعتبار از همدان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بودجه از هنرهای نمایشی و بخشی از استان همدان هزینه می‌شود، افزود: کشور ما دچار بحران مالی است و عمده ردیف بودجه‌ها تأمین اعتبار نمی‌شود در حالی که بودجه جشنواره مشخص شده و باید سالانه ٥ درصد افزایش داشته باشد.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی ٢٢ تا ٢٧ آذر ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.