ایلام؛

اجرای مجازات های جایگزین حبس

رئیس کل دادگستری اعلام کرد: قضاتی که با رعایت ضوابط قانونی در این زمینه عملکرد موفق تری داشته باشند، مورد تشویق قرار می گیرند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد رزم  با بیان اینکه مجازات های جایگزین حبس از تمهیدهای جدید و نوین حقوقی است که در کشورهای مختلف دنبال شده و در سیستم قضایی کشورمان نیز به تازگی مطرح شده است، گفت : این مساله در منابع فقهی و دینی نیز ریشه دارد و علما و اساتید دانشگاه و حقوق نیز بر اجرایی شدن این موضوع تاکید دارند.

وی افزود : قضازدایی، جرم زدایی و حبس زدایی از مهمترین اهداف اجرای مجازات های جایگزین حبس است و با توجه به تبعاتی که حبس و زندان برای فرد و خانواده اش به دنبال دارد برای حفظ شان و کرامت انسانی افراد دین مبین اسلام نیز با توجه به جایگاه خلیفه اللهی انسان به دنبال آن است .

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد : دستگاه قضا در قالب انجمن حمایت از زندانیان تلاش کرده حتی پس از آزادی زندانیان نیز با ارائه تسهیلاتی از خانواده های آنان حمایت کند تا ضمن متنبه کردن مجرمان و فراهم کردن شرایط زندگی آبرومند برای آنان از عواملی که باعث بازگشت این افراد به شرایط بروز دهنده جرم می شود، جلوگیری کند.











انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، قاضی ، رزم ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.