سمنان؛

نرخ بیکاری در استان هشت و یک دهم درصد است

استاندار سمنان نرخ بیکاری در استان سمنان را هشت و یک دهم درصد اعلام کرد و گفت : مسئولان با کمی تلاش می توانند تا پایان سال این رقم را تا پنج درصد کاهش دهند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا خباز با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه برای کاهش نرخ بیکاری بخصوص اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان گفت: بنا بر مصوبه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان  با تشکیل کارگروهی در زیر مجموعه کارگروه اشتغال از پایان نامه های دکترا که برای اشتغالزایی کاربرد داشته باشد حمایت مالی می شود .

وی با اشاره به رایزنی با وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اشتغالزایی بخش IT در استان گفت: مقدمات پیاده سازی 10 طرح اشتغال زا با ظرفیت درآمد زایی تا 10 هزار میلیارد ریال در حال پیگیریست.

خباز از تنظیم پیشنهاد استانی به معاون اول رئیس جمهور درباره پرداخت سهم بیمه کارفرمایان خبر داد و گفت: از آنجایکه ایجاد هر شغل در بخش عمومی حدود 30 میلیون تومان و در بخش صنعتی افزون بر 100 میلیون تومان هزینه دارد، طرح تشویقی پرداخت حق بیمه کارفرمایان از استان سمنان به آقای جهانگیری ارائه خواهد شد.

استاندار سمنان گفت: در این طرح پیشنهاد می شود به منظور رونق اشتغال در واحد های صنفی و احیاء سنت استاد وشاگردی، کارفرمایانی که کمتر از پنج نفر را در واحد صنفی خود مشغول به کار کنند، دولت حق بیمه به کار گرفته شدگان را پرداخت نماید.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.