رییس دانشگاه امیر کبیر از افزایش ملاقات و اجرای تفاهم نامه های خارجی با این دانشگاه خبر داد.

افزایش ملاقات خارجی دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه های خارجیاحمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: توجه به بین المللی سازی دانشگاه از برنامه های اصلی دانشگاه است که در این راستا افزایش جمعیت دانشجویی و ورود دانشگاه به رتبه بندی های بین المللی در این راستا است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برنامه راهبردی این دانشگاه تدوین شد که فعالیت های بین المللی دانشگاه از اولویت های این برنامه بوده، تصریح کرد: بخش هایی از برنامه راهبردی این دانشگاه در حال اجرایی شدن است که در این راستا از کمک اساتید و دانشجویان استفاده خواهد شد.

معتمدی با اشاره به ارتقای رتبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی های بین المللی گفت: این دانشگاه در میان دانشگاه های صنعتی کشور رتبه نخست و در میان کل دانشگاه های کشور رتبه دوم را دارد که بعد از دانشگاه تهران قرار گرفته است.

وی بیان کرد: طی یک سال گذشته سعی شد تا این دانشگاه در رتبه بندی های مختلف بین المللی وارد شود که برای نخستین بار این دانشگاه در رتبه بندی تایمز شرکت کرد و رتبه خوبی نیز کسب کرد.

رییس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: در مجموع برنامه ها نشان از روند مناسب و مطلوب این دانشگاه از لحاظ رشد علمی دارد به گونه ای كه در تعداد مقالات پژوهشی كه چند سالی رشد منفی داشتیم خوشبختانه سال 94 این شیب به سمت مثبت برگشت.

وی تاکید کرد: در سال جاری میزان ملاقات های خارجی این دانشگاه افزایش یافته و براین اساس امضای تفاهم نامه های این دانشگاه با دانشگاه های معتبر بین المللی نیز رشد زیادی داشته است.

معتمدی با بیان اینکه دانشگاه ها باید از ظرفیت و توان اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور در مراکز علمی و پژوهشی استفاده کنند،اظهار داشت: وجود محیط آرام یکی از الزامات توسعه دانشگاه ها بشمار می رود و هرمیزان که حاشیه ها در دانشگاه ها كمتر باشد توسعه علمی افزایش می یابد.

وی یادآورشد: اکنون فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان و تشکل های دانشجویی در این دانشگاه نسبت به گذشته افزایش دو تا سه برابری داشته و این درحالی است که تنش ها در محیط دانشگاه نسبت به گذشته کمتر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار