حسنی: مسابقات جدید احتمال تبانی را کم کرده است / لیگ برتر از دی آغاز می شود

سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز کشورمان معتقد است که مسابقات تور ایرانی تداخلی با لیگ ندارد و شکل جدید مسابقات در کشور مانع انجام تبانی در آن می شود.

حسنی : مسابقات جدید احتمال تبانی را کم کرده است/لیگ برتر از دی آغاز می شود /////در حال تکمیل /////پیمان حسنی مسئول برگزاری مسابقات و سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز در گفت و گو با خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص تور ایرانی و مسابقات جدید تنیس روی میز  گفت:

همه مسابقات در گذشته به صورت جدولی و دوره ای برگزار می شد و بازیکنان در لیگ ها و دسته های مختلف به میدان می رفتند. برای همین فدراسیون مجبور بود تا مسابقات را در 4 دسته و در 4 تاریخ جدا از هم برگزار کند .
همین موضوع باعث می شد برخی از بازیکنان راه بسیار سختی برای رسیدن به دسته های بالا و ریارویی با بازیکنان برتر را داشته باشند . علاوه بر این همواره چند بازیکن ثابت در دسته برتر حضور داشتند که با یکدیگر رقابت می کردند.

وی افزود: نحوه برگزاری مسابقات هم به دلیل فشار بیش از حد غیر استاندارد بود  زیرا در برخی اوقات یک ورزشکار باید در طول یک روز در 10 میدان حاضر می شد. همچنین نباید فراموش کرد که این نوع برگزاری به بازیکنان اجازه تبانی در مسابقات را می داد اما خوشبختانه تور ایرانی بسیار متفاوت است زیرا شبیه ساز مسابقات جهانی است و نتایج آن به طور مستقیم در انتخابی تیم ملی تاثیر می گذارد.

سخنگوی فدراسیون در پاسخ به این سوال که چتد تور ایرانی در دستور کار فدراسیون قرار دارد عنوان کرد :  فدراسیون تنیس روی میز 8 تور ایرانی را در سال 1396  پیش بینی کرده است که 4 تور آن درجه اول مانند تور اصفهان و چهار تور آن درجه دوم است. باید بگویم که تور های درجه دوم را به گونه ای پیش بینی کرده ایم تا بازیکنان سطح پایین هم بتوانند در مسابقات حاضر شوند.

حسنی در ادامه و در مورد تور ایرانی بانوان اظهار کرد: نحوه برگزاری تور ایرانی برای بانوان و آقایان یکسان است و تعداد تور های پیش بینی شده و شرایط آن ها هم یکسان است.

مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون در پایان و در مورد بازی های لیگ برتر هم عنوان کرد : مسابقات لیگ برتر از 14 دی آغاز می شود و همین حالا هم مسئولان در حال برنامه ریزی هفته های آن هستند . البته باید به این نکته هم اشاره کنم که برگزاری تور ایرانی و مسابقات لیگ برتر هیچ تداخلی با یکدیگر ندارند . زیرا مسابقات تور ایرانی به نوعی جنبه انتخابی تیم ملی را دارد اما مسابقات لیگ متفاوت است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار