اردبیل؛

برخورداری 12 هزار کارگر در خلخال از خدمات تامین اجتماعی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار کارگر در شهرستان خلخال تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سلمان ستاری در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان خلخال اظهار داشت: با برنامه‌ریزیهای انجام شده در هشت ماهه نخست امسال اعتباری در حدود 5 میلیارد ریال در قالب بیمه بیکاری به کارگران شهرستان خلخال پرداخته شد.

وی افزود: طبق بررسیهای انجام شده در حال حاضر به تعداد یک هزار کارگاه با بیش از 12 هزار کارگر بیمه شده در عرصه کار و تولید در این شهرستان فعالیت دارند و امید داریم که بتوانیم با افزایش واحدهای تولیدی گام بزرگی زمینه اشتغال و خودکفایی افراد برداریم و مشکل اشتغال را که هم‌اکنون یکی از معضلهای بزرگ اجتماعی است، برطرف سازیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال گفت: بیمه تامین اجتماعی یکی از بهترین بیمه‌هایی است که می‌تواند آتیه کارگران را به طور کامل فراهم سازد و در حال حاضر در کارگاههای مذکور این شهرستان به طور میانگین یک تا 200 کارگر بیمه شده تامین اجتماعی مشغول کار هستند.

ستاری بیان کرد: یکی از عمده مشکلاتی که در حال حاضر در شهرستان خلخال وجود دارد، پرداخت نشدن حقوق 125 نفر از کارگرانی است که در پروژه سد بفراجرد مشغول به کار هستند و علاوه بر آن پرداخت نشدن حق بیمه 4 ماهه کارگران شهرداری خلخال است که متاسفانه دغدغه‌های بسیار زیادی را به وجود آورده است.

وی گفت: طبق آخرین آمار به دست آمده در شهرستان خلخال 150 کارگر از کار اخراج شده‌اند که در حال حاضر 30 نفر از آنان از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و 30 نفر نیز به کارشان مجددا بازگشته‌‌اند که امیدواریم با حمایت مسئولان مشکل بیکاری کاگران شهرستان خلخال به زودی برطرف شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.