آغاز محاکمه رئیس صندوق بین‌المللی پول

محاکمه "کریستین لاگارد" به اتهام استفاده نادرست از اموال عمومی در دوره ریاست‌جمهوری سارکوزی آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، "کریستین لاگارد"، مدیر صندوق بین‌المللی پول که به اتهام بی‌توجهی و استفاده نادرست از اموال عمومی در زمانی که وزیر دارایی دولت نیکولا سارکوزی بود، آغاز شد.

در پرونده پرداخت 285 میلیون یورو به «برنارد تاپی» از هواداران نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور پیشین فرانسه، پای لاگارد هم به این موضوع کشیده شده است.

ماجرا به زمانی بر می گردد که "کریستین لاگارد"  در سال 2008 وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه بوده است. این محاکمه قرار است تا روز 20 دسامبر ادامه پیدا کند و احتمالا خانم لاگارد 60 ساله در صورت اثبات اتهامات به یک سال زندان و 15 هزار یورو جریمه نقدی محکوم خواهد شد. لاگارد ارتکاب هر گونه جرمی را رد کرده است.

انتظار می رود قضات دادگاه بر اساس اظهارات طرفین در آخرین جلسه استماع رای صادر کنند، اما این احتمال هم وجود دارد که صدور رای نهایی به زمانی دیگر موکول شود.

محاکمه و محکومیت احتمالی "کریستین لاگارد"، احتمالا نگرانی هایی را در مورد توانایی وی برای ادامه تصدی پست ریاست صندوق بین المللی پول ایجاد خواهد کرد. حیثیت و اعتبار این نهاد مالی بین المللی مستقر در واشینگتن پیش از این نیز به دلیل تعرض جنسی "دومینیک استراوس کان"، رئیس سابق صندوق به خدمتکار یک هتل در سال 2011 زیر سوال رفته بود.

"کریستین لاگارد" رئیس فعلی صندوق بین المللی پول و وزیر سابق دارایی فرانسه، امروز دوشنبه به اتهام موافقت با پرداخت 400 میلیون یورو خسارت به "برنارد تاپی"، بازرگان فرانسوی، در پاریس محاکمه می شود.

برنارد تاپی، سالها پیش شرکت «آدیداس» را با وام خرید، سپس از پرداخت وام ناتوان ماند و بانک «کردی لیونه» فرانسه مجبور به فروش این شرکت شد.

تاپی با وارد ساختن این اتهام که بانک «کردی لیونه» شرکت را در ابتدا کمتر ارزش گذاری کرده و سپس آن را گران فروخته است شکایت به دادگاه برد و در دعوای حقوقی با بانک 400 میلیون یورو غرامت گرفت.

برنارد تاپی دوست نزدیک نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین فرانسه است و در کارزار انتخاباتی وی حمایتش را از آقای سارکوزی دریغ نکرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار