ناکامی دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در ارزیابی تحولات سوریه

تحلیلگران اسرائیلی معتقدند موفقیت های ارتش سوریه در صحنه میدانی، ناکامی دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و مقامات بلندپایه این رژیم را نشان می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المیادین، با گذشت پنج سال از جنگ علیه سوریه، تحولات اخیر، ناکامی دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در پیش بینی روند اوضاع در سوریه را ثابت می کند.

به طور کلی روند تحولات فزاینده در صحنه نبرد سوریه به ویژه نبردها در شهر حلب، بار دیگر در اسرائیل، مسئله ناکامی ارزیابی های دستگاه های اطلاعاتی این رژیم را برای پیش بینی اوضاع سوریه مطرح کرده است.

ناظران در اسرائیل معتقدند موفقیت های ارتش سوریه در صحنه میدانی، اشتباه دستگاه اطلاعاتی اسرائیل و مقامات بلندپایه این رژیم را نشان می دهد که پیش بینی کرده بودند «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به سرعت سرنگون شود.

تحلیلگران اسرائیلی نیز بر این باورند شکست ارزیابی های اسرائیل در مورد اوضاع سوریه، اشتباه راهبردی است. زیرا براساس این ارزیابی ها، پیش بینی هایی درباره تحولات منطقه صورت گرفت.

به گفته تحلیلگران اسرائیلی، پس گرفتن بیشتر مناطق حلب و تاثیرات راهبردی و روانی این مسئله، نشان می دهد بشار اسد همچنان با قدرت به کار خود ادامه می دهد.

حازی سیمانتوف خبرنگار امور عربی کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: همه سران عرب چه حسنی مبارک و چه رئیس جمهور اسبق تونس مانند دومینو یکی پس از دیگری سقوط کردند، اما بشار اسد که همه می گفتند روزهای او معدود است، همچنان در قدرت است. وی همچنان در کاخ ریاست جمهوری سوریه در دمشق است و به زودی نه تنها همه سوریه را مانند گذشته در دست خواهد گرفت، بلکه یک رئیس جمهور قانونی هم خواهد شد.
 
براساس این گزارش، واقعیت تحولات در سوریه، به افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در پنج سال گذشته آموخت که سر به زیر باشند و درک کنند که هیچ ویژگی خاصی در ارزیابی تحولات بزرگ در منطقه ندارند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امریکا را نابود می کنیم امریکا رو به فنا هست مرگ بر امریکای کسافت و عوضی و جانی
۰۰:۱۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
امریکا را نابود می کنیم امریکا رو به فنا هست مرگ بر امریکای کسافت و عوضی و جانی
آخرین اخبار