وحشت شرکت‌های آمریکایی از تشدید تنش‌ میان چین و آمریکا

شرکت‌های آمریکایی از تشدید تنش‌های پکن و واشینگتن در پی اظهارات اخیر ترامپ وحشت دارند.

وحشت شرکت‌های آمریکایی از تشدید تنش‌های آمریکا و چین
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اظهارات اخیر دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور منتخب آمریکا- در خصوص تایوان و تجارت با چین موجب نگرانی شرکت‌های آمریکایی که تاکنون از روابط حسنه دو کشور سود می‌بردند، شده است. این شرکت‌ها از اینکه اقدامات ترامپ باعث واکنش تلافی‌جویانه پکن شود هراس دارند.

ترامپ یکشنبه اعلام کرد لزومی ندارد آمریکا تایوان را به عنوان بخشی از «چین واحد» بپذیرد. این موضوع نگرانی شدید پکن را در پی داشت. چهار منبع آمریکایی که سیاست‌های چین را از نزدیک دنبال می‌کنند در این خصوص اعلام کردند هر پیشنهادی مبنی بر رد سیاست «چین واحد» آنها را نگران می‌کند.

این چهار نفر که به دلیل حساسیت موضوع نخواستند نامشان فاش شود بر لزوم پایدار بودن شرایط تجاری تأکید کردند. آنها بر این باورند که اگر ترامپ در این زمینه تندروی کند، پکن اقدامات وی را تلافی می‌کند و شرکت‌های آمریکایی متضرر می‌شوند.

کارشناسان می‌گویند بیش از 30 ایالت آمریکا دارای صادرات 1 میلیارد دلاری به چین هستند. همچنین قراردادهای بازرگانی شرکت‌های آمریکایی در چین در حال حاضر 500 میلیارد دلار ارزش دارند.

ارزش مجموع تجارت آمریکا با چین در سال 2015، 599 میلیارد دلار بود که 116 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات تولیدکننده‌های آمریکایی به چین است. این در حالیست که شرکت‌های آمریکایی 483 میلیارد دلار کالا از چین وارد می‌کنند.

یک استاد دانشگاه میشیگان اعلام کرد اگر تنش‌های تجاری آمریکا و چین تشدید شوند ضرر آن برای کسب و کارهای آمریکا گستره و عمیق خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۲۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
ترامپ مثل اردوغان زر زیاد میزنه//پای عمل که بیاد هیچ غلطی نمیکنه
آخرین اخبار