رئیس انجمن راگبی:باشگاه داری در راگبی باید رواج پیدا کند

میرزا آقابیگ گفت:تیم های راگبی برای رشد و توسعه باید زیر نظر باشگاه ها فعالیت کنند.

حسن میرزا آقابیگ در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد:تیم های راگبی در کشور باید تحت عنوان باشگاه به فعالیت های ورزشی بپردازند اما در شرایط فعلی هیات و استان ها تیم داری می کنند و در مسابقات لیگ کشور حاضر می شوند.

وی افزود:برای حضور فعال تر باشگاه ها  لازم است بخش خصوصی به عرصه ورزش ورود پیدا کنند تا شرایط رشد و توسعه باشگاه ها  فراهم شود.اگر این موضوع  قانونمند شود در چند سال آینده شاهد حضور تعداد باشگاه راگبی در کشور خواهیم بود.

رئیس انجمن راگبی درباره مشکل تجهیزات راگبی برای ورزشکاران عنوان کرد:مشکل عمده ما در راگبی تهیه توپ های مناسب است که توپ راگبی در داخل کشور تولید نمی شود و باید از کشورهای خارجی وارد کنیم . در این زمینه نیاز به حمایت وزارت ورزش داریم اما دیگر وسایل این رشته در داخل کشور تولید می شود و از کیفیت خوبی برخوردار هستند.در حال حاضر تعداد درخواست کننده های توپ راگبی زیاد شده است اما تعداد توپ محدودی در اختیار داریم.

وی در ادامه گفت:معضل دیگری که با آن رو به رو هستیم نبود حامیان مالی برای این ورزش است متاسفانه چون مسابقات راگبی پخش زنده ندارد هیچ حامی مالی جذب آن نمی شود.حامی مالی جذب رشته هایی می شوند که توجه بیشتری به آنها می شود متاسفانه راگبی جزء رشته هایی است که چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.

رئیس انجمن راگبی بیان کرد: تیم ملی راگبی زیر 23 سال هفته گذشته به دعوت انجمن راگبی آلمان به این کشور سفر کرد و چند مسابقه با تیم های باشگاهی و تیم ملی انجام داد،براین اساس انجمن راگبی ایران هم از تیم راگبی این کشور خواسته تا شهریور سال آینده به ایران بیاید طبق برنامه قرار شد این مسابقات به صورت زنده از رسانه ملی پخش شود.امیدوارم حضور تیم های خارجی در ایران زمینه های توجه به این ورزش را فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار