کرمانشاه؛

تهیه 44 طرح کشاورزی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به تهیه 44 طرح کشاورزی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اشاره کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسرو شهبازی گفت: این طرح ها با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 21 هزار و 941 میلیارد ریال و اشتغالزایی 13 هزار و 870 نفر تهیه شده‌اند و شامل 10 پروژه گلخانه‌ای، 12 طرح دام و طیور، 21 طرح صنایع تبدیلی و یک طرح احداث نهالستان است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منحصر به فردی در زمینه کشاورزی دارد، اظهار کرد: تنوع اقلیمی حاکم بر این استان و وجودهای اقلیم‌های مختلف گرم، معتدل و سرد سبب شده تا در عرصه کشاورزی حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به وجود منابع آبی خوب در استان کرمانشاه در مقایسه با سایر نقاط کشور، گفت: بر اساس آمارهای موجود میزان بارندگی‌های استان تقریبا دو برابر متوسط کشوری است که این موضوع می‌تواند پتانسیل خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی استان باشد.

وی سپس با اشاره به در دست اجرا بودن تجهیز حدود 45 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم های آبیاری تحت فشار، اظهار کرد: در سفر اخیر هیئت دولت به استان کرمانشاه نیز برنامه‌ریزی برای تجهیز 30 هزار هکتار دیگر از اراضی استان در قالب یک برنامه دو ساله در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس تا دو سال آینده حدود 75 هزار هکتار به مجموع اراضی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار استان اضافه خواهد شد.

شهبازی این اقدام را ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی برشمرد.

شهبازی با اشاره به کمبود استان در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، سرمایه‌گذاری در حوزه احداث کارخانجات و واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاروزی در استان را دارای توجیه اقتصادی دانست و پرداختن به آن را به سرمایه‌گذاران توصیه کرد.

شهبازی سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد کارخانجات و واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی تولید شکر از چغندر، فرآوری دانه‌های روغنی و فراوری سیب‌زمینی در استان را دارای توجیه اقتصادی دانست و ادامه داد: همچنین کارخانجات تولید رب و محصولات فرعی، ترشیجات و شوریجات نیز می تواند توجیه اقتصادی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تولید سالانه حدود 90 هزار تن نخود در استان، سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی نخود در استان را هم دارای توجیه اقتصادی عنوان کرد.

وی اشاره ای هم به پتانسیلهای استان کرمانشاه در زمینه دامپروری داشت و با اشاره به امکان تولید و تامین علوفه در استان گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت دامپروری به دلیل مطرح بودن گوسفند نژاد سنجابی در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌تواند توجیه پذیری بالایی داشته باشد

شهبازی توسعه گلخانه ها را یکی دیگر از مزیت‌های استان برای سرمایه گذاری برشمرد و افزود: پرداختن به این حوزه با توجه به بالا بودن میزان عملکرد محصولات گلخانه‌ای در واحد سطح توجیه پذیر است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به مرز مشترک استان با کشورعراق داشت و با اشاره به وجود بازارچه‌های مرزی و گمرکات فراوان در این استان، این موضوع را پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه دانست.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار