شیراز؛

برپایی جشنواره سفره ایرانی " فرهنگ گردشگری " در فارس

نخستین جشنواره سفره ایرانی " فرهنگ گردشگری " در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: افتتاحیه این جشنواره از 25 تا 27 آذر ماه در هتل شیراز برگزار می شود.  
وی با بیان اینکه تعداد 85 غرفه در این جشنواره حضور دارند که 12 غرفه، سفره خانه سنتی است ادامه داد: 20 شهرستان از استان فارس در قالب 38 غرفه نیز در این جشنواره شرکت می کنند و مابقی از 3 استان شرکت کننده از جمله لرستان، کهکیلویه و بویر احمد و چهار محال بختیاری هستند.
امیری افزود: این جشنواره نسبت به معرفی خواراک های سنتی و دمنوش های گرم و گیاهی، انواع آش ها، انواع حلواها و شیرینی ها ، انواع ترشی های محلی، انواع شیرینی های محلی و نان های محلی و نان های محلی و محصولات بومی و محلی و ارگانیک سوغاات ارائه می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه نشست هایی از جمله عنوان های غذا های سنتی و مضرات غذاهای آماده، جایگاه غذاهای سنتی در طب سنتی، فرهنگ عامه غذا و نگرش مدرینته، آداب سفره ایرانی با تاکید بر فرهنگ اسلامی ، نقش مواد اولیه ارگانیک در سلامت، مردم شناسی خوراکی ها در شیراز برگزار می شود.
این جشنواره ساعت 13 تا 17 از 25 تا 27 آذر ماه در باغ ملی شیراز در فضای باز با حضور مسئولان برگزار می شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار