تبریز؛

رونمایی از پوستر فراخوان جشنواره پیشگیری از اعتیاد در تبریز

پوستر فراخوان نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد در تبریز رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نخستین جشنواره فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد با عنوان 'راه و چاه' با همکاری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان شرقی و انجمن های فرهنگی و هنری استان برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدف تبیین جایگاه فرهنگ و هنر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تبیین نقش و جایگاه اصحاب فرهنگ و هنر در اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد و حساس کردن افراد جامعه نسبت به مساله اعتیاد در بخش های فیلم کوتاه، عکس، شعر، نقاشی و کاریکاتور برگزار می شود.

در بخش عکاسی، هر عکاس می تواند 10 قطعه تک عکس در موضوع های جشنواره ارسال کند.

در بخش شعر، اشعار در دو بخش ترکی و فارسی در این جشنواره پذیرفته می‌شود و در بخش نقاشی نیز هر هنرمند می تواند سه اثر تولیدی ارائه کند و تکنیک ارائه آثار آزاد است.

در بخش فیلم، علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب داستانی، مستند و پویانمایی به صورت MPEG4-H264یا MOR ارائه کنند.

در بخش کاریکاتور نیز هر هنرمند می تواند 5 اثر ارائه کند و تکنیک ارائه آثار آزاد است.

علاقمندان می توانند آثار خود را تا پایان اردیبهشت سال 96 به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دفتر فرهنگ آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارسال کنند.

همایش راهکارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و انجمن‌های فرهنگی،‌ هنری و ادبی استان شامگاه دوشنبه برگزار شد.

در حاشیه این همایش نمایشگاه کاریکاتور اعتیاد در قالب 30 اثر از هنرمندان کارتونیست استان گشایش یافت.

در این نمایشگاه هنرمندان با نگاهی ویژه به موضوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی و تاکید بر شناسایی تهدیدهای مواد مخدر و کارشناسی وضع موجود اعتیاد در جامعه به خلق و نمایش آثار خود پرداختند.

در این نمایشگاه هنرمندان با استفاده از هنر کاریکاتور به ارائه راهکارهای فرهنگی پیشگیری از اعتیاد پرداخته بودند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار