رئیس کانون وکلای اردن: دیدار من با بشار اسد جرم نبود

رئیس کانون وکلای اردن در پی دیدارش با رئیس جمهور سوریه و انتقادات برخی از وی، اعلام کرد دیدارش با اسد در چهارچوب روابط قانونی بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه اردنی الغد، سمیر خرفان، رئیس کانون وکلای اردن با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد، این موضوع خشم برخی وکلای اردنی مخالف با دولت سوریه را برانگیخته و خواستار رسیدگی به آن در کمیته انضباطی شدند.

وی در پاسخ به این اعتراضات گفت: رفتن من به سوریه و دیدار با بشار اسد در چهارچوب نشست دفتر دائمی کانون وکلای عرب است که هر 6 ماه یکبار  و با حضور همه اعضا در کشوری عربی به جز موریتانی، لیبی و الجزائر برگزار می‌شود.

رئیس کانون وکلای اردن درخواست برخی از وکلا برای ارجاع این موضوع به کمیته انضباطی را غیرمنطقی توصیف و افزود: جرمی انجام نداده‌ام که مستحق مجازات باشم، کانون وکلای دیگر کشورهای عربی هم در جلسه بوده‌اند، درباره شغلمان صحبت کردیم و عنوان جلسه "حقوق کشورها در مبارزه با تروریسم" بود.

وی روز گذشته در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: از آداب اتحادیه وکلای عرب این است که اعضا دائم دفتر در هر کشوری که میزبان نشست آنها باشد، با رئیس جمهور یا سران آن کشور دیدار کنند و بر این اساس، من با رئیس جمهور سوریه دیدار کردم.

سمیر خرفان گفت: دفتر دائمی این اتحادیه در اتحادیه اروپا قرار است از اردن برای همراهی وی در جریان مبارزه با تروریسم و تحمل کردن سختی‌های آوارگان سوری، تقدیر و تشکر شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار