اهواز؛

محرومیت چهار روستای دزفول از تلفن ثابت

بخشدار سردشت دزفول گفت:چهار روستای بخش سردشت در این شهرستان از داشتن تلفن ثابت محروم اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مسعود سخایی، بخشدار سردشت دزفول افزود: روستاهای ماهور برنجی،توت علیا،توت سفلی و روستای میدان از نعمت تلفن ثابت نیز بی بهره اند وباید برای برقراری ارتباط این روستاها از طرف مخابرات اقدام شود.

وی بیان داشت:روستای ماهور برنجی از توابع بخش سردشت دزفول پیش از این تحت پوشش مخابرات بود ولی با سرقت کابلهای تلفن اکنون تلفن ثابت در این روستا قطع شده است و مخابرات حتی روستای توت علیا را نیز پوشش نمی دهد.

سخایی گفت:برای حل مشکل اهالی این روستاها حفاری این منطقه را با کمک فرمانداری و بخش مردمی انجام می دهیم ضمن اینکه با تامین امنیت عملیات نیز همکاری های لازم صورت می گیرد تا مخابرات بتواند بستر ارتباطی را برای این روستاها فراهم کند.

بخشدار سردشت دزفول اظهار کرد:از یکماه پیش تا اردیبهشت ماه سال آینده شاهد ورود گردشگران به بخش سردشت هستیم که با برپایی چادر مسافرتی از مناظر و آب وهوای منطقه استفاده می کنند و نیازمند آنتن دهی تلفن همراه هستند در صورتی که ارتباطات کوه نور در منطقه جوابگو نیست و مردم همواره مشکل دارند.

  صالح نساج مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان اواسط هفته جاری در سفر به دزفول در خصوص مشکلات ارتباطی بخش سردشت گفت:طی توافق صورت گرفته فرمانداری عملیات حفاری را انجام می دهد و مخابرات منطقه خوزستان نیز ارتباط تلفنی روستاهای ماهور برنجی،توت علیا و توت سفلی را برقرار خواهد کرد.

عبدالرحمان حری نماینده و مشاور مدیر مخابرات منطقه خوزستان نیز در این نشست گفت:در شهرستان دزفول 120 هزار مشترک تلفن ثابت در شهرستان دزفول وجود دارد که از این تعداد 30 هزار اشتراک با ضریب نفوذ 27 درصدی در روستاها و شهرهای اقماری شهرستان دزفول هستند.
وی افزود:در حوزه تلفن همراه نیز 200 هزار مشترک همراه اول دائمی و غیر دائمی در دزفول وجود دارد که در پوشش شبکه مشکلی وجود ندارد .

حری گفت:در حوزه تلفن همراه از 2 ماه پیش طرحی در دزفول ،اندیمشک و شوش آغاز شده و سایت هایی که برخی سرویس ها را پشتیبانی نمی کند را تحت پوشش قرار می دهد که طبق این طرح 38 سایت نسل 3 را به 50 سایت خواهیم رساند و 48 سایت نیز به نسل 4 ارتقا می یابند.

وی با بیان اینکه تا 2 ماه آینده این طرح تکمیل خواهد شد از مسئولان دزفول جهت تجهیز این شهرستان به سیستم فیبر نوری جهت پشتیبانی پهنای باند تقدیر کرد .

وی گفت:تحت پوشش بردن 28 نقطه در سردشت و شهیون از 2 ماه پیش آغاز شده که باید برای تامین امنیت آنها چاره اندیشی شود زیرا تاکنون در سالند و دیونی با سرقت کابل های مخابرات مواجه شده ایم لذا در قراردادهای جدید امنیت این سایتها نیز در قرارداد پیمانکار آمده و امیدواریم با تامین بموقع اعتبارات بزودی این پروژه ها نیز تکمیل شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.