تشدید اعتراضات خیابانی در واکنش به طرح 20 ساله ریاضت اقتصادی در برزیل+ تصاویر

هزاران برزیلی در اعتراض به تصویب طرح ریاضت اقتصادی از سوی سنای این کشور، در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه بی‌بی‌سی؛ هزاران برزیلی روز گذشته با اشغال خیابان‌های 13 ایالت، از مجموع 27 ایالت کشور، اعتراض خود را به تصویب سقف هزینه‌های عمومی‌ که در سنا تصویب شد، ابراز کردند. تظاهرات در اکثر مناطق کشور به خشونت کشیده شد.

تشدید اعتراضات خیابانی به طرح 20 ساله ریاضت اقتصادی در برزیل+ تصاویر

این اعتراضات با فراخوان اتحادیه‌های کارگری و جنبش‌های اجتماعی در اعتراض به اصلاح نظام مالیاتی از سوی "میشل تمر"، رئیس جمهور برزیل صورت گرفت. تظاهرکنندگان نارضایتی خود را به نظام سیاسی برزیل که هر هفته رسوایی‌های جدید مالی‌ در آن فاش می‌‌شود، ابراز کردند.

اصلاح قانون اساسی‌ برزیل که روز سه شنبه در سنای این کشور تصویب شد خشم مردم را برانگیخت. به موجب این اصلاحات، افزایش هزینه عمومی‌ در دو دهه آینده محدود می‌‌شود و در واقع برزیل وارد یک دوره 20 ساله ریاضت اقتصادی خواهد شد.

تشدید اعتراضات خیابانی به طرح 20 ساله ریاضت اقتصادی در برزیل+ تصاویر

این طرح با 53 رای موافق و 16 رای مخالف به تصویب نمایندگان سنا رسید.

تظاهرکنندگان معتقدند، دولت "تمر" که با این اقدام قصد دارد به تعادل اقتصاد ضعیف برزیل بپردازد، باعث کاهش بودجه بخش‌های حساسی نظیر آموزش و پرورش، بهداشت و درمان یا رسیدگی به نیازمندان می‌‌شود.

سائوپائولو به عنوان بزرگترین شهر برزیل، از نخستین ساعات روز سه شنبه شاهد تظاهرات گسترده بود. تظاهرات در آخرین ساعات بعد ازظهر با تجمع چهار هزار نفر از مردم در "پائولیستا"، قلب مالی‌ شهر سائوپائولو، به اوج خود رسید.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی مانند "تمر بیرون" یا "رئیس جمهور دیلما روسف باز گردد" به اعتراض های خود ادامه دادند.

تشدید اعتراضات خیابانی به طرح 20 ساله ریاضت اقتصادی در برزیل+ تصاویر

در دیگر شهرهای برزیل نیز تظاهرات مردمی به خشونت کشیده شد. در رسیفه مرکز ایالت پرنامبوکو (شرق کشور )  تظاهرکنندگان با به آتش زدن لاستیک‌های خودرو، چندین بزرگراه را مسدود کردند.

در برازیلیا نیز تنش زیادی بر شهر حاکم بود. مقامات برزیلی سعی‌ کردند با کاهش تردد در این منطقه که بیشتر ساختمان‌های دولتی از جمله پارلمان و کاخ ریاست جمهوری در آن قرار دارد، جو را آرام کنند.

پلیس با پرتاب گاز اشک آور به مقابله با تظاهرات کنندگان پرداخت. در جریان این تظاهرات، چندین نفر بازداشت شدند.

تشدید اعتراضات خیابانی به طرح 20 ساله ریاضت اقتصادی در برزیل+ تصاویر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار