اصفهان؛

نخبه ریاضیات جهان به دیار باقی شتافت

مرد ریاضی جهان در سال‌های 97 و 98میلادی، شب گذشته بعد از تحمل یک دوره سخت بیماری، در سن 81 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پروفسور ابراهیم اسرافیلیان، در سال 1314 در نجف‌آباد به دنیا آمد و دکترای ریاضی گرایش هندسه و دیفرانسیل خود را از دانشگاه سوتمیتون انگلستان اخذ کرد.

ریاست مؤسسه عالی آمار و انفورماتیک، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تربیت معلم، قائم‌مقامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عضویت در هیأت امنا و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) و ریاست هفت ساله بر دانشکده ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران از جمله سوابق انام برده محسوب می‌شود.

این عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه علم و صنعت ایران، دارای 6 کتاب و 57 مقاله در مجلات معتبر علمی جهان بوده و در سال‌های 97 و 98 میلادی به عنوان مرد علمی جهان در رشته ریاضی انتخاب شده است.

در اسفند ماه سال گذشته و در فصل اول از همایش فرهیختگان ماندگار شهرستان نجف‌آباد از این اعجوبه ریاضیات جهان و چهره مشهور بین‌المللی با حضور پرشور مردم و مسؤولان شهرستانی و استانی تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم پروفسور ابراهیم اسرافیلیان به بلوغ جسمانی و فکری در افراد اشاره کرد و گفت: این بلوغ در برخی زود و در برخی دیرتر و برای بعضی‌ها نیز ممکن است اتفاق نیفتد؛ در دنیا کسانی که حکومت می‌کنند غالباً زودتر به این بلوغ فکری می‌رسند و برخی افراد مانند پیامبران و رهبران دینی و فکری جامعه برای همیشه بر ذهن انسان‌ها حاکم هستند.

این اعجوبه ریاضیات جهان با اشاره به این‌که کار علمی بسیار سخت است، می‌گفت: اگر در دنیای علم شمعی افروخته می‌بینید، جانی است که می‌سوزد.

و در تمام جلسات دائم حرفش این بود: هرجا می‌بینید شمعی برافروخته است بدانید که به دنبالش جانی سوخته است.

ابراهیم اسرافیلیان نخبه ریاضیات جهان، او که فرمول‌ها و نظام‌های سخت هندسی را تجزیه و تحلیل می‌کرد پس از دوران سخت بیماری در آخرین ساعات شب گذشته تسلیم اراده پروردگار گشت و دار فانی را وداع گفت.

تشییع جنازه این دانشمند بنا به وصیت خودش در شهر نجف‌آباد برگزار و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده خواهد شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار