آیا تلگرام فیلتر می شود؟

عضو شورای عالی فضای مجازی از شنیده های خود پیرامون فیلترینگ تلگرام می گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمتر از یک سال از جلسات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه جهت تصمیم گیری برای نحوه ادامه فعالیت تلگرام در ایران می گذرد، جلساتی که نتیجه حاصل از خروجی آن، گاهی خبر از مسدود سازی دائمی تلگرام را می داد، شورای عالی فضای مجازی هم در جلسه ای به بررسی این پیام رسان پرداخت جلسه ای که در نتیجه آن قرار شد  تلگرام سرورهای خود را به داخل ایران منتقل کند، هرچند پاول دوروف مدیرعامل تلگرام گفت برنامه ای برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران را ندارد.

حالا عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی با انتشار پستی در اینستاگرام، به طرح سوالی راجع به فیلترینگ پیام رسان تلگرام پرداخت و نظر خود را در این خصوص بیان کرد.

ضرغامی نوشت:"فن آوری یا فناوری؟
می‌گویند؛ قرار است تلگرام فیلتر شود. من تابحال چنین چیزی نشنیده‌ام و تصور نمی‌کنم کشور به سمتی رود که پیام‌رسان‌های همراه با سرویس‌های مختلفی که ارائه می‌دهند و مردم با آن زندگی می‌کنند دچار تهدید و تحدید شود. آنچه که مهم است ارتقاء و گسترش این سرویس‌ها برای کارآئی بیشتر و به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی آن است که آحاد مردم با آن موافق‌اند.
انتقال «سرور»های این نرم افزار به داخل کشور و متقابلاً راه‌اندازی پیام‌رسان‌های داخلی با تنوع بیشتر خدمات و سرعت بالاتر و البته هزینه‌ی کمتر برای کاربران باید از اولویت‌های دولت محترم باشد. برخی جریان‌های سیاسی علاقه‌مندند تا از این موضوع و موارد مشابه برای ایجاد دوقطبی‌های کاذب انتخاباتی استفاده کنند. باید مراقب بود!
.
. ***پی نوشت***
.
متأسفانه در کشور بین «فن آوری» و «فناوری» خلط مبحث می‌شود. مدیران کم اطلاع، بیشتر به بخش «فن آوری» یعنی جلب سخت افزار؛ دستگاه و امکانات و تجهیزات توجه می‌کنند ولی کارشناسان و مدیران فهیم و آشنا به موضوع، به دنبال «فناوری» یعنی ایجاد دانش و مهارت و بسط و گسترش آن در این حوزه هستند. معتقدم فناوریهای نوین اطلاعاتی؛ بهترین شیوه برای روان سازی امور، پایین آوردن هزینه‌ها، ایجاد شفافیت و به معنای خاص مبارزه با فساد است.
امروز در مرحله گذار از برخی آسیب‌های قابل توجه این فضا هستیم ولی با درایت و هوشمندی و برنامه‌‌ریزی صحیح می‌توانیم به سلامت از آن عبور کرده و از منافع بیشمار آن بهره ببریم. معتقدم یکی از مسیرهای حل مشکل اشتغال، تقویت و گسترش همین حوزه است. در این مورد باز هم خواهم نوشت.

ضرغامی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۰۵:۴۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
تنها سرگرمی ماهم که تلگرامه چرا باید فیلتر کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
سحر حق شناس
۲۰:۱۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
سلام بر همه ی حضار . واقعا من با نظر بالا موافق هستم . خیلی از آمار طلاق و از این ...... ها از اثرات تلگرام است .
اما یک فایده ی خوب داشت که ما میتوانستیم با هم ارتباط برقرار کنیم.اما خیلی وسائل دیگر برای برقراری ارتباطات هست . و اما بسیاری از شایعات از این قبیل است . و حتی جوانان و بزرگسالان و حتی کهنسالان را در بر گرفته. قشر بسیاری ازجامعه به این ابزار معتاد شده اند. جوامع بشری تنبلی به دنیا میآید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
اگه بشه که خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
كوروش
۲۰:۰۴ ۱۰ دی ۱۳۹۶
سلام بخدا جان بچم من با تلگرامم نون ٢تا خانواده رو ميدم بخدا با اين حال به امام حسين قسم نون شبمم ندارم؟ تو مملكلتي كه پول نيست و كم گير مياد اين حال احوال زندگي رو داريم اگه فيلتر كنين بايد چكار اون وقت ديگه همه برا يه لقمه نون دست به هر اقدامي ميزنن تا پول بدست بيارن
Iran (Islamic Republic of)
فرنوش
۲۳:۰۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
خدانکنه فیلتر بشه من با تلگرام کار میکنم خرج زندگی میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
برای چی باید فیلتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
خدا کنه زودتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
به امید خدا پیام رسان (تلگرام) هر چی زودتر فیلتر بشود.
*افرادی می گویندچرا!؟؟؟؟
#جواب = اگر ی امار سر انگشتی بگیریم ۳۰درصد اسیب های اجتماعی((((( طلاق و....))))) به خاطر همین (تلکرام )هست.
*چگونه این که فقط پیام رسان هست مثل دیگر برنامه ها!!!!؟؟؟؟؟
#جواب = از انجا که در این اپ گروه هست و کاربر هم شمارش روئیت نمیشه با خود میگوید کسی نمیتواند مزاحم شود.خیلیا این عمل تلگرام میپسندند اما وقتی وارد گپ شد وارد دنیایی دیگه میشی و افراری هستن که با شما ارتباط برقرار میکنند و در اینجا زندگی اون شخص به سمت فرو پاشیه .(واتساپ هم گروه دارد اما ###شماره قابل روئیت هست و شخص سعی میکند گروه هایی که خانوادگین یا هم کلاسین شرکت میکنن )
*بعضیا میگن به اون شخص بستگی دارد!!؟؟
#جواب= این عمل ناخواسته هست و شخص هر چقدر سعی کنند باز افراد زرنگتری هستن
آخرین اخبار