دهلران طلایه دار نماز جماعت استان ایلام

درنشست شورای اقامه نماز شهرستان دهلران اعلام شد دهلران طلایه دار نماز جماعت استان ایلام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دهلران فیض الله رضایتی مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام با قدردانی از اقدامات ستاد اقامه نماز شهرستان دهلران، اهمیت فریضه نماز جماعت را بسیار مهم دانست و گفت: بحمدالله شهرستان دهلران در موضوع اقامه نمازجماعت و نمازجمعه، طلایه دار نمازجماعت استان است.

وی ادامه داد: آسیب شناسی موضوع اقامه نماز برای جوانان و نوجوانان بسیار مهم است و باید در این خصوص اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی به پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به اجلاس نماز اشاره نمود و اظهار داشت: ایشان در این پیام سفارش كردند كه باید با استفاده از اقامه فریضه نماز و ترویج فرهنگ آن، با آسیب‌های اجتماعی مقابله كنیم.

در ادامه این نشست سیدفرهان بخات دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دهلران به ارائه گزارشی از اقدامات ستاد اقامه نماز شهرستان دهلران اشاره نمود و گفت: طرح های سفیران صبح، طرح منهاج، نشست های دانش آموزی و... انجام شده است.

وی ادامه داد: نمازجماعت در مدارس و برخی از ادارات و نهادها و همچنین دانشگاه های حوزه شهرستان با همکاری طلاب و روحانیون خواهر و برادر شهرستان دهلران اقامه می شود.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دهلران افزود: بیشتر ادارت و نهادهای شهرستان دارای نمازخانه می باشند که جای تقدیر دارد ولی چند اداره نیز فاقد نمازخانه می باشند که امیدواریم هرچه سریع تر نسبت به رفع این موضوع اقدام کنند.

امام جمعه دهلران گفت: یکی از معضلات فرهنگی شهر دهلران فقدان مسجد در برخی از محلات پرجمعیت است که باید خیرین و مسئولان نسبت به این موضوع مهم بی تفاوت نباشند.
وی در این دیدار بر اهمیت فریضه نماز، علی الخصوص نماز جماعت تاکید کرد و افزود: نماز سبب ایجاد و تقویت معنویت در جامعه می‌شود، فرد نمازگزار خدا را بر اعمال خود حاضر می‌داند بنابراین گرفتار آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود.

وی ترویج فرهنگ نماز را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: یکی از نمازهایی که توصیه بزرگان دین ما بوده است، نمازهای نافله است که می طلبد در ترویج این فریضه مهم الهی تبلیغ مناسبی صورت پذیرد.

امام جمعه دهلران با بیان اینكه ریشه همه مشكلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه بی‌توجهی به مفاهیم و ارزش‌های دینی است، گفت: امروز دشمن نیز این مفاهیم و ارزش‌ها را مورد هجوم قرار داده است و می طلبد در موضوعات دینی همچون نماز بیشتر تلاش شود.

وی اقامه نماز در ادارات را نیز بسیار مهم دانست و از مسئولان مربوطه خواست که گزارشی از اهم فعالیت های ادارات و نهادهای حوزه شهرستان دهلران درخصوص اقامه نمازجماعت و وضعیت نمازخانه های ادارت را به دبیرخانه شورای اقامه نماز شهرستان ارسال کنند.

وی از کمبود مسجد در برخی از مناطق شهری و روستاها اشاره نمود و افزود: متاسفانه بودجه مناسبی درخصوص ساخت، تعمیر و تجهیز مساجد و حسینیه ها وجود ندارد و این موضوع لازم است بصورت جدی دنبال شود.

حجت الاسلام موسوی از ردیف بودجه ای فرهنگی مذهبی انقاد نمود و گفت: متاسفانه کمترین توجه مسئولان در بودجه بندی و ردیف بودجه ای موضوعات مذهبی و نماز است که می طلبد مسئولان در این خصوص نگاه و توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع اربعین حسینی(ع) و پذیرایی مردم دهلران از زوار، به مشکلات نمازخانه و سرویس بهداشتی اشاره نمود و گفت: باتوجه به اینکه دهلران در کنار مرز مهران بوده و در مسیر تردد شبانه روزی زوار است، می طلبد بودجه مناسبی جهت سرویس بهداشتی و نمازخانه بین راهی در این مسیر اختصاص یابد.

وی در پایان یکی از مهمترین مشکلات شهرستان دهلران را نبود اداره اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: متاسفانه این خلاء فرهنگی مذهبی در شهرستان دهلران بیش از پیش حس میشود و از مسئولان استان انتظار داریم نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.