قم؛

صدورمجوز چرای دام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم با اشاره به این‌که چرای غیرمجاز دام در مراتع دولتی نوعی تصرف است،ازصدور مجوزهایی به نام پرونده چرا خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سجادی بخشی از پرونده‌های منابع طبیعی را دخل و تصرف در منابع و مراتع ملی اعلام کرد و گفت: در صورت مشاهده تخلف، موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این‌که چرای غیرمجاز دام در مراتع دولتی نوعی تصرف است، افزود: مجوزهایی به نام پرونده چرا تعریف شده که ازسوی منابع طبیعی صادر می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطرنشان کرد: بنا بر این مجوز، افراد اجازه دارند دام خود را در محدوده و زمان مشخص در محدوده‌های عرفی روستا برای چرا ببرند و در صورتی که افراد دارای مجوز تعداد بیشتری دام را در زمان و مکانی غیر از مجوز صادرشده، چرا دهند مورد بازخواست و پیگیری قضایی قرار می‌گیرند.

 سجادی با تأکید بر این‌که بخشی از پرونده‌های منابع طبیعی مربوط به چرای دام است، گفت: نداشتن مجوز، چرای بیش از حد دام و چرای دام خارج از زمان مجوز از مصادیق تخلف‌ها در مراتع و اراضی ملی است که با پیگیری قضایی خسارت مالی در حق دولت از فرد خاطی دریافت می‌شود.  

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار