بیرجند؛

معرفی طرح پژوهشی استان به عنوان طرح برتر کشوری

طرح پژوهشی "اصلاح ساختاری تایر با هدف تولید تایر سبز" به عنوان طرح پژوهشی برتر کشور در حوزه صنعت انتخاب شد.

رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛گفت:با بیان بومی بودن این طرح پژوهشی گفت: بر اساس ممیزی و انتخاب ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1395، طرح پژوهشی "اصلاح ساختاری تایر با هدف تولید تایر سبز" که با تلاش متخصصان و پژوهشگران بومی کارخانه بزرگ کویر تایر طراحی و اجرا شد به عنوان طرح پژوهشی برتر کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد.

علیرضا کفاشی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در کشور انجام گرفته است،افزود: این مهم برای اولین بار در ایران پس از تلاش متخصصان و کارشناسان بزرگترین کارخانه صنعتی شرق کشور در استان خراسان‌جنوبی و با استفاده از مهندسی معکوس به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به فناوری‌های نوین در تولید تایر گفت: یکی از فناوری‌های نوین تولید تایر در کشور‌های پیشرفته و توسعه‌یافته، تولید تایرهای سبز با هدف حمایت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی است.

رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول افزود: از مهمترین ویژگی‌های تایرهای سبز می‌توان به کاهش وزن تایر، کاهش مصرف سوخت خودرو، کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی، کاهش مقاومت غلطشی تایر جهت بهبود فرمانگیری تایر، کاهش فرسایش تایر و افزایش طول عمر آن به میزان 20 درصد اشاره نمود.

علیرضا کفاشی با اشاره به تولید این محصول اظهار کرد: این محصول از دی‌ماه سال گذشته در شرکت کویر تایر به مرحله تولید انبوه رسیده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.