گیلان؛

انزلی میزبان همایش نهضت جنگل

همایش بازشناسی نقس کسما در نهضت جنگل امروز در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

دبیر علمی همایش نقش کسما در نهضت جنگل گفت : 33 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که 8 مقاله برتر امروز در قالب سخنرانی ارائه شد.

فریدون شایسته افزود : قرار است 17 مقاله همایش بازشناسی نقس کسما در نهضت جنگل چاپ شود.وی گفت : در همایش امروز جایگاه اقتصادی و اجتماعی منطقه کسما در نهضت جنگل بررسی می شود.کسما یکی از روستاهای شهرستان صومعه سرا است که 7 سال مقر فرماندهی میرزاکوچک جنگلی در مبارزات نهضت جنگل بود.معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در همایش بازشناسی نقس کسما در نهضت جنگل گفت : اندیشمندان و محققان می توانند با بررسی دقیق زندگی میرزا کوچک جنگلی بسیاری از زوایای رفتاری این روحانی مبارز را روشن کنند و در اختیار علاقه مندان قرار دهند.

محمد باقر نوبخت اسلام و وطن پرستی را از خصوصیات اصلی میرزا کوچک جنگلی دانست و خاطرنشان کرد : نهضت جنگل هم مخالف استبداد داخلی بود و هم مقابل استعمار ایستاد.

وی به اهمیت برگزاری همایش های بازخوانی نهضت جنگل اشاره کرد و گفت : برگزاری چنین همایش هایی نشان می دهد که راه میرزا ادامه دارد.

سخنگوی دولت در ادامه به نقش پررنگ گیلانیان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد : راهی که مردم ولایت مدار گیلان برای حمایت از امام خمینی (ره) انتخاب کردند همان راه میرزا کوچک یعنی استکبار ستیزی بود.

غلامعلی جعفرزاده نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی الگویی برای آزادیخواهان است گفت : باید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نهضت جنگل ، راه آنان را ادامه دهیم.

در پایان از تمبر یادبود همایش نهضت جنگل رونمایی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.