حسین مهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روزگاری تمام آرزو و آمالم را در بازیگری می‌دیدم

بازیگری به مثابه جزیره‌ای است که هر کسی توان ورود به آن را دارد.

روزگاری تمام آرزو و آمالم را در بازیگری می‌دیدم
حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین مهری‌ بازیگر جوان تلویزیون، اولین بار در نقش عباس در سریال «زیر هشت» به بیننده‌ها معرفی شد و در دو سریال دیگر «تا ثریا» و «پنجره» همزمان به ایفای نقش پرداخت. او در سریال «زمانه» بیشتر برای مردم شناخته شد. گفتگویی را با این جوان هنرمند موفق  ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید:  
 

* آقای مهری،‌ در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

در حال حاضر مشغول بازی در فیلم سینمایی «ماجراهای نیمروز» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و همچنین سریال «سرزمین کهن» ساخته کمال تبریزی هستم.  سریال سرزمین کهن با محوریت تاریخی بوده که روایتگر دوره‌های مختلف تاریخ ایران است. فیلمبرداری این سریال پس از گذشت 7 سال همچنان ادامه دارد و زمان اتمام آن مشخص نیست.
 

* برای ورود به عرصه بازیگری چه قاعده‌ای وجود دارد؟

حقیقت امر آنکه برای ورود به این عرصه، ضابطه خاصی وجود ندارد و این عرصه به مثابه جزیره‌ای است که هر کسی توان ورود به آن را دارد.
 

*به نظر شما دلیل اصلی جاذبه بازیگری برای علاقه‌مندان به خصوص جوانان چیست؟

به نظر من، دلیل علاقه‌مندی اغلب افراد که رویای بازیگری دارند، این است که سودای شهرت، محبوبیت، روابط بیشتر و درآمد را در سر می‌پرورانند. البته استثنا هم وجود دارد.  
 

*‌ آیا دیدگاه شما هم همین بود؟ 

روزگاری تمام آرزو و آمالم را در شغل بازیگری می‌دیدم اما به مرور زمان دیدگاهم تغییر پیدا کرد. 


* به نظر شما موانع بازیگری چیست؟

در بازیگری امکانات لازم جهت کشف و رشد افراد بااستعداد فراهم نیست و بعضی از آنها نیز توسط آموزشگاه‌های بیرون تعلیم یافته و وارد دنیای بازیگری می‌شوند. همچنین بعضی از بازیگران بعد از چهره شدن، در فیلم‌های خود به صورت یکنواخت به ایفای نقش می‌پردازند و به همان اندوخته‌های قدیمی خود اکتفا می‌کنند.
 

* چه راهکاری برای موفقیت بیشتر علاقمندان پیشنهاد می‌کنید؟ 

تئاتر، بهترین مکان برای افزودن و تصویر، برای خالی شدن آموخته‌ها است. از آنجایی که در تصویر، گرفتن پلان در اولویت  بوده و به دفعات کم انجام می‌شود و تئاتر امکان انجام آزمون و خطای بیشتر را برای یک هنرپیشه فراهم می‌کند و همچنین واکنش تماشاگران حاضر در سالن برای تبدیل نقاط ضعف به قوت بازیگران کمک شایانی می‌کند.  
 

* چه توصیه‌ای برای علاقمندان به عرصه بازیگری دارید؟

بازیگری صرفا داشتن چهره و ظاهر خوب نیست؛ بلکه مستلزم تمرین، مطالعه، تماشای فیلم، تفکر و درک درست بازیگر از جزئیات یک فیلم‌نامه است.
 

* کلام پایانی؟

موجودی به نام انسان، قادر به انجام هر عملی است. ابتدا افراد علاقه‌مند از جوهره استعداد و توانمندی وجود خود، اطمینان حاصل کرده و پس از آن برای رسیدن به هدفشان در مقابل ناملایمتی‌های این راه، صبر و پشتکار را سرلوحه کار خود قرار دهند.
 

گفتگو از شیبا یاقوتی


انتهای پیام/
 

برچسب ها: حسین ، مهری ، جوانکده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.