قم؛

واگذاری 16اثر تاریخی به بخش خصوصی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از واگذاری 16 اثر تاریخی به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛رضایی امروز در هفدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور دکتر شیرکوند، معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، گفت: در استان قم حدود ۳۵۰ اثر  به ثبت ملی رسیده است که از این  تعداد  16 اثر قابلیت بهره برداری و واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

وی افزود:  بزرگترین مشکل صنایع دستی استان قم، نبود بازارچه های دائمی و موقت است. وی برای ایجاد بازارچه های موقت صنایع دستی سه مکان (1- حاشیه بلوار پیامبر اعظم 2- پل همجوار علیخانی، 3- مجتمع امیر کبیر در عوارض قم –کاشان) و برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی دو مکان (1- راسته بازار کهنه 2- تیمچه فرش) را پیشنهاد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم در ادامه خاطرنشان کرد:سالانه از 5 میلیون گردشگری که وارد کشور می‌شوندکه نیمی وارد قم می‌شوند،در حال حاضر 10 هزار و 237 تخت اقامتی در استان وجود دارد که از این تعداد 30 هزار تخت در چشم‌انداز است.

وی گفت:مشکل اصلی استان در زمینه تسهیلات است که در این زمینه 27 مورد اماکن اقامتی با پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد با سرمایه‌گذاری 1293 میلیارد تومان و ایجاد 1144 فرصت شغلی در حال انجام بوده و در این راستا 324 میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.

عیسی رضایی، با بیان اینکه هیچ ‌کدام از بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات اعلام آمادگی نکرده‌اند خاطرنشان کرد: برای تأمین نیازهای گردشگری تسهیلات 887 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی نیاز است که بانک‌های استان بیش از 50 درصد این تسهیلات را می‌توانند تأمین کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ایجاد 3 هتل پنج ستاره، شهرک صنایع‌دستی، مجتمع گردشگری و فعالیت مناطق نمونه گردشگری از مهم‌ترین پروژه‌های بزرگ گردشگری استان قم برشمرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار