اصفهان؛

مراسم گراميداشت روز راهدار و حمل و نقل در نایین برگزار شد

به مناسبت 26 آذر روز راهدار در مراسمی از 30 راهدار نمونه تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان اصفهان طی سخنانی در این مراسم ، نامگذاری ۲۶ آذرتا یکم دی ماه به عنوان هفته  راهدار را یک  فرصت مغتنمی برای تقدیر و تشکر از فعالان و زحمتکشان این عرصه عنوان کرد.
علیرضا صفا تاج با اشاره به تغییر و تحول اساسی صورت گرفته در خدمات رسانی راهداران و پیشرفت های انجام شده در زمینه حمل و نقل از گذشته تاکنون، تصریح کرد: راهداران عزیز با تحمل سختی هایی که خصوصا در روزهای سرد سال دارند در  مسیر خدمت رسانی نقش مهمی برای ایمنی جاده ها و اطمینان و آرامش خاطر مسافران، رانندگان و کاربران جادها ایفا نموده اند.
معاون اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان اصفهان بیان داشت : امسال خوشبختانه یک تقارن بسیار خوبی  بین حمل و نقل و راهداری ایجاد شده که در سنوات گذشته این وحدت و انسجام بین این دو بخش وجود نداشت .
وی راهداری و حمل و نقل را سخت افزار  ونرم افزار یک سیستم رایانه تعبیر کرد و افزود :یک سیستم رایانه ای که روی آن هیچ برنامه ای نصب نشده با وجود اینکه پیشرفته باشد چگونه مزیت  و کاربردی در برآورده کردن نیاز مخاطب ندارد و  راهداری ، حمل و نقل و فعالان اين عرصه اگر با يكديگر همكاري داشته باشند مي توانند اقدامات بزرگي را انجام دهند .
معاون اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان اصفهان مهمترین هدف ما در راهداری و حمل نقل بحث ایمنی و ارتقای سطح ایمنی و حفظ سلامت کاربران جاده ها عنوان کرد و گفت :اگر یک نفر را نجات بدهیم مثل اینکه کل ، دنیا را نجات داده ایم .
صفا تاج سه عامل عمده «انسان ، راه و وسیله نقلیه » علل اصلی بروز تصادفات برای حاضرین بیان کرد و اظهار نمود: یشترین تأثیرعوامل انسانی در بروز و شدت تصادفات جاده ای مربوط به بی توجهی به مقررات رانندگی و هشدارهای جاده ای  است و این عامل نیازمند راهکارهایی از جمله ایجاد بستر فرهنگی صحیح رانندگی برای نسل بعدی، آموزش صحیح قوانین به نسل حاضر، قدرتمند کردن پلیس در رابطه با اجرای دقیق قوانین، آموزش همگانی توسط رسانه ها به صورت مداوم و پیگیری در همه رده هاست.
معاون اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان اصفهان عامل دیگر بروز تصادفات رانندگی راه ها عنوان کرد و اضافه کرد :  برای این مقوله می توان به نقاط حادثه خیزی که کماکان در مسیرجاده ای شهرستان نایین وجود دارد اشاره کرد که برای این منظور نیز راهکارهایی از جمله ایمن کردن راههای موجود شهرستان طبق استاندارد های جهانی در همه سطوح راهها، ایجاد و افزایش راهها برابر نیاز  به صورت استاندارد در حال بررسی می باشد.
وی در پایان در خصوص بیان عامل سوم در تصادفات جاده ای  را وسیله نقلیه بیان کرد و گفت در این خصوص شرکت های خودروساز ایرانی باید استانداردهای جهانی برای خودروهای ساخته شده  تعیین و نظارت دقیق بر آن صورت گیرد.
در این مراسم محمد حسن پوربافرانی رئیس راهداری و حمل ونقل شهرستان نایین گفت : حمل نقل ، با ایفای نقش رابط میان بازار تولید و بازار مصرف ، به مثابه پایه های پلی است که بخش های مختلف جوامع با عبور از روی آن ،به سمت توسعه پایدار حرکت می کنند.
وی ویژگی اصلی حمل نقل تلاش برای دستیابی به جایگاهی والاتر و فردایی بهتر دانست و افزود : در تاریخ تحولات این صنعت در کشورمان ، روزها و ایام سرنوشت سازی بوده اند که نقش تعیین کننده ای در شکل گیری و انسجام شبکه حمل و نقل کشور داشته اند.
رئیس راهداری نایین در ادامه به حماسه سالروز صدور فرمان تاريخي حضرت امام خميني(ره) در دوران دفاع مقدس براي تخليه بنادر جنوب پرداخت و بیان داشت: 26 آذر ماه سال 1362 یادآور چنین ایامی است که در آن بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمانی در زمینه اعزام کامیون ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی و مایحتاج مردم صادر کردند.
وی اضافه کرد : در پی این فرمان کامیون داران سراسر کشور ، آمادگی خود را برای تخلیه بنادر و حمل و نقل مواد ضروری مورد نیاز مردم اعلام کردند.
پوربافرانی تصریح کرد: 14 سال پس از زمان صدور فرمان امام راحل (ره) در سال 1376 به پیشنهاد وزارت راه و ترابری برای آگاه سازی هر چه بیشتر جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل ، روز 26 آذرماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز حمل ونقل شناخته شد. که چند سال پیش به روز رانندگان و حمل و نقل تغییر نام داده شد.
وی از زحمات و تلاش های شبانه روزی راهداران تلاش گر  که در مناطق کوهستانی و صعب العبور استان قدر دانی کرد.
وی در این مراسم به گزارش عملکرد راهداری و حمل و نقل شهرستان نایین اشاره و افزود: در حوزه حمل ونقل چهار شرکت مسافربری و  شش شرکت حمل ونقل کالا و در حوزه راهداری بیش از 200 کیلومتربزرگراه ،بیش از 230 کیلومتر راه اصلی ، بالای 70 کیلومتر راه فرعی درجه یک ، 800 کیلومتر راه روستایی و حدود 50 کیلومتر برشمرد.
محمدحسن پوربافرانی در پایان عرائض خود یادآوری کرد: در حوزه راه استحفاطی بیش از 1300 کیلومتر راه اصلی ، بیش از 1000 کیلومتر راه روستایی ، در طول شبانه روز نیز به طور میانگین بیش از 20 هزار دستگاه انواع ناوگان از حوزه راههای استحفاظی این شهرستان تردد می کنند.
گفتنی است اجرای سرود عطر یاس ، نوازندگی گروه کویرنایین ، اهدای لوح تقدیر و قدردانی از زحمات تعدادی تعدادی از کارمندان نمونه اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان نایین از دیگر برنامه های این مراسم بود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.