اصفهان؛

گفت، گفت نکنیم بشنویم و حرف بزنیم وامید دهیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز جامعه به مدارای اجتماعی، ایجاد امید به موفقیت در آینده برای فرزندان و مقابله با فقر و آسیب های اجتماعی از مدرسه نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی ربیعی امروز 27 آذر دقایقی قبل در آیین نکوداشت یکصد سالگی آموزش و پرورش کاشان در سالن علامه فیض دانشگاه کاشان گفت:امروز جامعه و کشور بیش از هر چیز به مدارای اجتماعی نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت روحانی دارای سه خصلت نیکوی عقلانیت، سخت کوشی و مدارای بزرگ را دارد افزود: امروز ما به مدارا و آموزش برای گفتگو نیاز داریم.

ربیعی، با انتقاد از سیاست،" گفت گفت نکنیم" افزود: بشنویم و حرف بزنیم و نیاز داریم از بچگی در خانه، مدرسه، محیط کار و اجتماع آموزش ارتباط سالم گرفتن و مدارای اجتماعی را بیاموزیم.

وی با تاکید بر اینکه مهارت فنی را نیز می توان علاوه بر مدرسه به شیوه های مختلف می توان آموخت گفت: به عنوان یک وزیر و کنش گر اجتماعی معتقد است جامعه برای خوشبختی نیاز به محتواسازی و غنی سازی تر شدن آموزش بیش از گذشته دارد تا نسل های بعدی بهتر زندگی کنند.

به گفته وی آنان که در صد سال گذشته آموزش نوین را در کاشان طراحی و اجرا کردند ژرف اندیشی آموزش برای آیندگان را داشتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اگر قرار است با فقر و آسیب های اجتماعی مقابله کنیم و جامعه به سمت خوشبختی رود در مدرسه و مدرسه به عنوان اصلی ترین راه برای فقرزدایی نیازمندیم. 

ربیعی، با تاکید بر اینکه آدم ها امروز نسبت به گذشته دل مرده تر هستند گفت: جامعه نیاز به تزریق امید دارد اما هرکسی که در جامعه بذر یاس می پاشد در جهت دشمن حرکت می کند.

وی با انتقاد از رفتار افرادی که هر تلاشی می کنی باز از دلش "هیچ ها "بیرون می کشند افزود: هر کس جامعه را می خواهد به سمت ناامیدی و بی ارزش کردن فعالیت ها سوق دهد عامل ایجاد خستگی،  افسردی وناامیدی هموطنان است.

به گفته وی ما هر لحظه نیاز به بذل خیر و ایجاد امید در جامعه داریم چون فرزندان ما برای موفقیت آینده و فردایی بهتر نیاز به امید دارند.
ربیعی، اظهارداشت: وظیفه ما ایجاد امید در جامعه است تا بچه های ما فکرکنند حق ندارند موفق نشوند.

وی در ادامه با اشاره به خاطرات خوش زندگی با نشاط گذشته وی هر چند یک موتور 125 داشته و11 بار خانه استیجاریش را عوض کرده است گفت:با همه این موارد و زندگی در دوران سخت جنگ تحمیلی وترورها زندگی شاد و بانشاط داشتم اما امروز گاهی سم پاشی ها و ایجاد ناامیدی ها باعث خستگی و دل آزردگی می شود. 

به گفته وی،حتی آخرین صاحبخانه اش نیز اجاره منزل را از او نگرفت چون حقوق ماهیانه 200 هزار تومان سپاه را پس داده است.

وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت یک صد سالگی آموزش و پرورش کاشان و حضور جمع فرهیخته و آدم های بزرگ در این آیین گفت: نخبگان و خیرین کاشان از گذشته تاکنون زبانزد خاص و عام در کشور و سابقین است و حتی نخستین غسالخانه های خیرین در کاشان ساخته شده‌است.

ربیعی، شهدای کاشان را نیز سابقه دیگر بذل خیر در این خطه دانست و گفت: شهدای کاشان بیشترین خیر جمعی را داشتند بویژه خانواده چهار شهیده بارفروش با بذل جان جامعه را احیاکردند.

وی در پایان با گرامیداشت نام و یاد مفاخر برجسته کاشان در این حوزه های مختلف بویژه آیت الله سید مهدی یثربی امام جمعه فقید کاشان،  فیض کاشانی،  غیاث الدین جمشید، ملا حبیب الله شریف گفت:مرحوم تفضلی بنیان گذار صنعت ریسندگی در کاشان نیز از دیگر مفاخر کاشان است.

شایان ذکر است هم اکنون وزیر برای برنامه نماز و ناهار تا شروع برنامه بعدی بازدید از مراحل احداث ساختمان موسسه نیکوکاری کاشانه مهر و نشست با خیرین عازم یکی از خانه های تاریخی کاشان شد.

آغاز پایلوت کشوری طرح توانمندسازی محله محور در کاشان با حضور وزیر تعاون

36: 09: 11 وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی دقایقی قبل در این آیین که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) لتحر برگزار شد گفت: در این طرح بر اساس بررسی آسیب های اجتماعی در محلات و برشی از آن برای توانمندسازی انجام می‌شود. 

علی ربیعی، با تاکید بر اینکه این توانمندسازی در محلات به عنوان فعالیت و سیاست مصوب در شورای عالی رفاه و شورای عالی اجتماعی کشور است گفت: این سیاست یکی از استراتژی ها و سیاست وزارت تعاون مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح مسجد به عنوان یکی از کانون های محله محور در افزایش ظرفیت و کارکرد مسجد در حل مسائل مردم و مسجد به عنوان پایگاه دینی حل مشکلات مردم است افزود :در طرح توانمندسازی محله محور مراکز بهداشت، فنی حرفه ای، شورای محلات و هر یک از نهادهایی که سیاست توانمندسازی اجتماع محور همکاری خواهند داشت.

به گفته وی، اولین کار برای اجرای طرح تشکل های مدنی منطقه ای،  سازمان های مردم نهاد است.

وزیر تعاون، ایجاد پنجره واحد خدماتی در محله با حمایت خیرین و مشارکت دستگاه های دولتی  و نهادهای محلی تاکیدکرد و گفت :یک مثلث خدماتی شامل دولت از طریق سازمان بهزیستی یا تمام سازمان هایی که می خواهند مشارکت داشته باشند، نهادهای مردمی از جمله خیرین مدرسه ساز، سلامت و اشتغال و مسکن و ضلع سوم مردم محله است که می تواند خدمات گسترده ومتنوع را ارائه کند.

ربیعی تصریح کرد: این مثلث واحد خدماتی می تواند در بهبود اهالی مناطق کمک کند و مشکلات آنها حل شود.

وی، حاشیه نشینان جدید در مناطق ناشی از روستاهایی که خصلت کشاورزی را از دست داده و تبدیل به حاشیه بزرگ شهرها شده است یکی از مشکلات مناطق است.

به گفته وی بهم ریختگی ترکیب جمعیتی مناطق با مهاجرت اتباع داخلی و خارجی و آسیب های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری سه مشکل مناطق است که می تواند در طرح توانمندسازی محلات مورد توجه، بررسی و رفع مشکل قرار بگیرد.

وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی ایجاد مهارت بهتر زندگی کردن متکی بر توانمندسازی زنان و مادران در تربیت فرزندان بهترو مهارت شغل یابی از جمله اقدامات در این طرح است که در لتحر نیز کارگاه هایی در این راستا برگزار شده است.

ربیعی، افزایش طلاق در مناطق را ناشی از بیکاری و اعتیاد بر خلاف شهرها که ناشی از سبک زندگی است دانست و گفت: زنان سرپرست خانوار یکی از گروه های هدف طرح هستند.

وی اجرای طرح از یکسال گذشته در منطقه لتحر با برگزاری کارگاه های ایجاد توانمندسازی و مهارت های زندگی با حمایت خیرین،  مشارکت مساجد، پایگاه های بسیج و سایر نهادهای مردمی گفت: خوشبختانه تعدادی از بهبود یافتگان اعتیاد نیز در مسیر اجرای طرح توانمندسازی اجتماعی محله محور توانستند با دریافت وام اشتغال ایجاد کارآفرینی کنند.

ربیعی در پایان آغاز رسمی طرح در یک مکان مقدس و زیارتی در منطقه لتحر کاشان را همزمان با روز مبارک میلاد نبی اکرم و امام صادق صلوات الله علیهما بسیار ارزنده و پرخیر و برکت دانست و گفت: برنامه جدی وزارت تعاون با اجرای طرح توانمندسازی اجتماعی بهزیستی در مساجد و مسجد به عنوان پایگاه اجتماعی و کانون حل مشکلات مردم است.

شایان ذکر است وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی هم اکنون در حال سخنرانی در آیین نکوداشت یکصد سالگی آموزش و پرورش کاشان در سالن علامه فیض دانشگاه کاشان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.