اوج گیری قیمت بلیط هواپیما در کنار سقوط کیفیت خدمات مسافری

حدود یک سال از زمان آزاد سازی قیمت بلیط‌ های هواپیما می گذرد که قرار بود با بهبود کیفیت خدمات رسانی به مسافران همراه باشد اما این امر تاکنون محقق نشده است.

به گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک سال از زمان آزاد سازی قیمت بلیط های هواپیما می گذرد؛ افزایش قیمتی که قرار بود با بهبود کیفیت خدمات رسانی به مسافران همراه باشد که تاکنون محقق نشده است.

حال که شرکت های هواپیمایی محدودیتی برای افزایش قیمت بلیط ها پیش روی خود نمی بینند، هر مناسبتی را فرصتی برای افزایش قیمت‌ها می دانند؛ برهمین اساس این مسافران هستند که در برابر کیفیت پایین خدمات ، هزینه های بیشتری را پرداخت می کنند.

امکان انتخاب صندلی، منوی غذا و دریافت کارت پرواز در منزل از جمله اهداف اجرای طرح به شمار می رفت که تاکنون آنطور که باید محقق نشده است.

 پیگیری های میدانی خبرنگار ما از آژانس های هواپیمایی سطح شهر حاکی از آن است که بلیط های پرواز تهران – مشهد که یکی از پرترافیک ترین مسیر های هوایی بشمار می‌رود، تا 400 هزار تومان نیز به فروش می رسد؛ ضمن اینکه مسافران مجبور هستند از پرواز های لحظه آخری (چارتر) استفاده کنند.

بر اساس این گزارش قیمت پرواز های یک طرفه (از تهران به مشهد) به تنهایی تا 250 هزار تومان نیز عرضه شده است.

  
مسعود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به نوسانات قیمت بازار  بلیط، اظهار داشت: نوسانات قیمت ناشی از تفویض اختیار قانون گذار به شرکت های هواپیمایی بوده که می توانند بر اساس میزان عرضه و تقاضا قیمت بلیط ها را تعیین کنند.

وی با اشاره به نتایج آزاد سازی قیمت ها اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون تعداد مسافران که راه هوایی برای سفر انتخاب می کنند 20 درصد و میزان پروازها نیز 21 درصد افزایش یافته است.

اما مرتضی دهقانی معاون هوانوردی و اموربین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بلیط هایی که در برخی از مواقع با افزایش قیمت چشمگیری مواجهه بوده و این افزایش قیمت برای مسافران و بطور کلی بازار غیر قابل قبول است به نرخ های چارتری مربوط می شود.

وی در پایان تاکید کرد: بارها عنوان شده که این یک تخلف آشکار است و مسافران می‌توانند با مراجعه به سازمان هواپیمایی کشوری یا سازمان تعزیرات حکومتی با ارائه مستندات از افراد خاطی شکایت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار