استقبال شبکه‌های تلویزیونی هرات از فیلم های ایرانی

فیلم ها و سریال‌های ایرانی با استقبال شبکه‌های تلویزیونی در هرات و شهروندان این استان هم مرز با ایران مواجه شده است.

استقبال شبکه‌های تلویزیونی هرات از فیلم های ایرانی
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، استان هرات در غرب افغانستان که دارای مرز مشترک با جمهوری اسلامی ایران است، 15 شبکه تلویزیونی دارد که از میان برنامه های خود سریال ها و فیلم های ایرانی جایگاه خاصی دارند.

«مقصود احراری» یکی از مسئولان شبکه های تلویزیونی در هرات به خبرنگار ایرنا گفت: مشترکات فرهنگی ، زبانی و دینی مردم هرات با ایران باعث شده است که مردم بیشتر از میان فیلم ها و برنامه های مختلف ، علاقه مند به فیلم و سریال های ایرانی باشند.

احراری تصریح کرد: ما با توجه به نیاز مخاطبان و از طرفی ناچیز بودن محصولات سرانه های محلی ،‌ بیشتر برنامه های خود را از تولیدات تلویزیونی ایرانی تامین می کنیم.

شماری از شهروندان هرات که مخاطبان فیلم های ایرانی هستند به ایرنا گفتند: بار معنایی خوب و مبتنی بر فرهنگ و اصول اسلامی فیلم ها و سریال های ایرانی باعث شده است تا مردم بیشتر علاقه مند این فیلم ها و سریال ها باشند.

«فریدون فکوری» یکی از بازیگران عرصه فیلم و تئاتر در هرات گفت، فرهنگ مشترک ایران و افغانستان و تاثیر مهاجرت های مردم به ایران و پیام های مثبت در سریال های ایرانی باعث شده است تا مردم طرفدار این سریال ها باشند.

به گفته وی ،‌مردم هرات افغانستان علاقه مند دیدن فیلم ها و سریال های پندآموز و تاثیرگذار در خانواده ها هستند که در برنامه های تلویزیونی ایران بییشتر مشاهده می شود.

«نوراحمد کریمی» از مسولان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات نیز به ایرنا گفت: هراتی ها به زبان فارسی دری صحبت میکنند و فیلم ها و سریالهای ایرانی نیز به زبان دری (فارسی) است و از طرفی همجواری ما با ایران و وجود تشابهات فرهنگی ، آداب و رسوم بین دو کشور باعث شده تا مردم این استان طرفدار محصولات ایرانی در شبکه های تلویزیونی باشند.

«محمد فقیری» یک جامعه شناس در هرات نیز گفت: این موضوع نشان دهنده روابط خوب بین دو کشور بوده و می تواند در آینده زمینه ساز تولید کارهای مشترک شود.

فقیه اظهار امیدواری کرد که ظهور استعدادهای جدید هنری و فرهنگی در افغانستان بتواند در آینده با الهام گرفتن از محصولات ایرانی زمینه تولیدات خاص محلی را فراهم کند.

ایرنا نوشت: شماری از نمایندگان مجلس و مردم افغانستان از پخش سریال های ترکی، هندی و کره ای با حجاب و موضوعات غیر اسلامی در تلویزیون های افغانستان انتقاد کرده و خواستار جلوگیری از پخش آنها شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار