اردبیل؛

اردبیل در تولید گوشت قرمز رتبه هشتم کشور را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کسب رتبه هشتم کشوری استان اردبیل در تولید گوشت قرمز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از۳۶ هزار تن گوشت شامل ۱۶ هزار تن گوشت قرمز و ۲۰ هزار تن گوشت سفید در استان اردبیل تولید شده است.

وی افزود: امسال بیش از 60 درصد سهم اعتبارات استانی نسبت به سال نخست خدمت دولت یازدهم افزایش داشته است که همین امر موجبات رشد و ترقی بخش امور دام استان را به همراه داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد اقدامات شاخص صورت گرفته با محوریت دانش بنیان در ارتباط با بخش دام و طیور افزود: امسال یگ هزار راس گاومیشهای بومی استانی با اسپرم گاومیش ایتالیایی تلقیح داده شد که همین امر پایه و اساس اقدامات اساسی در این زمینه در آینده خواهد بود و اقدامات موثری در زمینه اصلاح نژاد کنترل‌شده گوسفندان بومی با قوچ رومانف با 2 هزار راس انجام شد.

سروی بیان کرد: از دیگر اقدامات اصلاحی در زمینه دامها می‌توان به اصلاح نژاد بزهای بومی با بزهای شیری دنیا موسوم به سانن و آلپاین با یک هزار راس، اصلاح نژاد گله‌های تحت پوشش گوسفندان استان با هسته مرکزی قوچ مغان با 10 هزار راس اشاره کرد.

وی گفت: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 16 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید شد به همین خاطر در این زمینه رتبه هشتم کشوری را داریم و نیز در نیمه نخست امسال بیش از 20 هزار تن گوشت سفید، 2.7 دهم هزار تن شیر و یک هزار تن تخم مرغ تولید شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، کسب ، رتبه ، هشتم ، تولید ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.