اردبیل؛

پایان سرشماری حیوانات وحشی در مناطق حفاظت شده خلخال

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از پایان سرشماری حیوانات وحشی در مناطق مختلف این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد فرهودی افزود: این سرشماری سه روزه با تلاش 30 نفر از محیط بابان این شهرستان و ماموران اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در زیستگاه های دایمی و آزاد این شهرستان با موفقیت انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت سرشماری وحوش منطقه در مدیریت زیستگاه های طبیعی جانوران و وحوش گفت: یکی از هدف های اصلی سرشماری حیات وحش رسیدن به تغییرات جمعیتی گونه ها، اطلاع از وضعیت زاد و ولد در تحلیل کمی و کیفی وضعیت زیستگاه های منطقه و استان و مدیریت حیات وحش است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: اطلاعات جمع آوری شده محیط بانان پس از ثبت نتایجی از جمله عوامل تهدید کننده حیات وحش، نقاط ضعف و قوت منطقه، ارزیابی دقیق زیستگاهها و تدوین راهکارهای مدیریت برای حفظ و حمایت از گونه های با ارزش را به دنبال خواهد داشت.

فرهودی افزود: هر چند شهرستان خلخال چهار پاسگاه حفاظت محیط زیست در مناطق برندق، سوسهاب ، لرد و سجهرود دارد ولی این پاسگاهها با امکانات کمتری اداره شده و فقط پاسگاه برندق از امکانات محیط بانی برای حفاظت از محیط زیست برخوردار است.

وی افزود: شهرستان خلخال دارای 92 هزار هکتار منطقه حفاظت شده شکار است که در آن انواع حیوانات وحشی از جمله کبک، تیهو، کل و بز، سیاه گوش، پلنگ و سایر حیوانات وحشی زیست می کنند.

انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.