آیت‌الله مصباح یزدی:

نباید با اختلاف‌افکنی میان مذاهب مختلف آب به آسیاب دشمن ریخت

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: وحدت به معنای داشتن تاکتیک در مقابل دشمن واحد است و باوجود دشمن واحد نباید به اختلاف‌افکنی دست زد و آب به آسیاب دشمن ریخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های قم و طلاب  جامعه الزهرا(س) که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد با اشاره به تقارن هفته وحدت با روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: واژه وحدت در علوم گوناگون دارای معانی مختلفی است و باید مراقب باشیم که تعدد معانی، همبستگی و اتحاد میان شیعه و سنی را  مختل نکند.

 وی بابیان اینکه وجود اختلافات جزئی در مذاهب امری طبیعی است، گفت: وحدت به معنای داشتن تاکتیک در مقابل دشمن واحد است و باوجود دشمن واحد نباید به اختلاف‌افکنی دست زد و آب به آسیاب دشمن ریخت.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بابیان اینکه وحدت اهل تسنن و تشیع تأکید بر وحدت تاکتیکی دارد، گفت: این بدان معنا است که شیعه و سنی با یکدیگر برادر  بوده و در مقابل دشمن دارای اشتراکات فراوانی هستند.
 
آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: عده‌ای فکر می‌کنند که وحدت شیعه و سنی به معنای داشتن یک مکتب و گرایش است درحالی‌که این وحدت به معنای هم‌افزایی و ایستادگی در مقابل دشمن مشترک است.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اختیاری بودن وحدت میان انسان‌ها گفت: متأسفانه برخی به دنبال آن هستند که بگویند وحدت شیعه و سنی به معنای آن است که این دو مذهب برای اتحاد با همدیگر باید عقاید و ارزش‌های خود چشم‌پوشی کنند تا اتحاد به وجود آید.
 
آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر اینکه هدف اهل تشیع و تسنن تشریک‌مساعی با یکدیگر در کنار حفظ اعتقادات است، گفت: در قرآن کریم نیز در آیات مختلف خداوند متعال بر لزوم حفظ وحدت پیروان ادیان الهی سفارش شده است.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بابیان اینکه در دین مبین اسلام اختلاف و چندگانگی مذموم است، افزود: عربستان سعودی برای نشان دادن حمایت خود از امریکا اقدام به ریختن خون هزاران انسان بی‌گناه می‌کند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.