اردبیل؛

افزایش 65 درصدی کشت سویا در شهرستان پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از افزایش 65 درصدی کشت سویا نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی اکبرحسنیان با اعلام این خبر افزود : کشاورزان پارس آبادی در سطح بيش از 10 هزار و 370 هکتار از زمین های زراعی این شهرستان امسال دانه روغنی سویا کشت کردند و 27 هزار تن محصول برداشت شود.

حسنیان از افزایش 65 درصدی این محصول نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: توسعه کشت دانه های روغنی بالاخص سویا جزو برنامه های اولویت دار و شاخص این مدیریت بوده و مروجین و کارشناسان ترویج به بهره گیری از پیشرفته ترین روشهای آموزشی از قبیل برگزاری کارگاههای فنی و آموزش سرمزرعه و همچنین آموزشهای انفرادی سعی در گسترش سطح زیر کشت این محصول در سالهای آتی دارند .

مدیرجهادکشاورزی پارس آباد ، اظهار داشت: متوسط عملکرد محصول سویا در منطقه در سال جاری 2 هزار و 700 کیلوگرم در هکتار بوده است .

حسنیان به مزایا و ارزش بالای غذایی دانه روغنی سویا اشاره کرد و گفت: ميزان پروتئين در دانه سويا 2 برابر ساير دانه های روغنی است و درصد روغن آن نيز از ساير محصولات روغنی رايج کمتر است.

وی با بیان اینکه وجود پروتئين زياد در سويا باعث شده تا کنجاله روغن کشيده آن نيز برای تغذيه انسان بسيار مفيد باشد. اضافه کرد: روغن استخراج شده از دانه های سويا يکی از مهمترين انواع روغن ها محسوب می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار